11 december, 2008

Våran dag såg ut såhär..

Jaha då har jag äntligen lite ork och kraft över så jag kan skriva lite om dagen som har varit..
Hector vaknade 5 i morse och ville gå upp men jag vägrade att gå upp så tidigt igen, jag hade skitsvårt att somna igår kväll, jag gick och la mig runt halv 12 men somnade säkert inte förrens halv 2..helt galet...så jag kände absolut inte för att gå upp vid 5 idag med. Så jag satt och vaggade honom i sängen i säker 40 minuter, och tillslut så somnade han om, och jag med..sen gick vi upp vid kvart i 8 ungefär.
Jag förstår inte vad han ska upp vid 5 tiden att göra varje dag?! Jaja vi får hoppas att det går över..=)
Vi gjorde oss i ordning och Hector fick tomtedräkten på sig eftersom vi skulle på lussefirande på öppnis..han är ju bara för söt i den.=)
Jag skulle gå till öppnis med Anneli vid halv 10 men blev klar redan vid kvart över 9 och Hector var trött så vi gick ut och väntade på henne, vi fick vänta ett litet tag, tillslut hamnade vi utanför Anneli och sen kom vi fram till att vi skulle ta bilarna för att det snöade så mycket och jag har ju inget regnskydd....
Men det gjorde absolut inget, jag hade ju varit ute i 30 minuter så då var jag lite kall och då var det skönt att sätta sig i min bil istället..hehe.
Japp vi tog bilen och var vid öppnisprecis när det öppnade..hehe
Min sötis i vagnennär vi stog o väntade på Anneli i morse
Alla var så himla fina idag i sina pepparkaksdräkter och tomtekläder, så sööööta! Hehe Hector lekte på ganska bra idag och det är så roligt att barnen äntligen börjar att leka med varnadra..=)
Hector och Liam satt en bra stund och pratade och lekte och delade leksaker..thihi det var så kul att sitta och titta på dom!
Jag hade sååå otur, igår så tömde jag kameran och såg till att filmkameran var på laddning och allt, men tror ni jag tänkte på att ladda upp vanliga kameran?? NOT! SÅ batteriet tog slut efter bara några bilder, så himla trist, men jag fick fota med Mikaela och Tonys kamera så kunde dom skicka över bilderna till mig, men tills dess så bjuder jag några få bilder av det som jag hunnit ta..
Inspektion av leksaken, undrar om den blir godkänd? =)
Javisst blev den det..Oliver vill också leka, - vi kan väll dela? thihi
Nää, ska vi dela får vi allt ta en större leksak..=) Och söta Liam sitter och filurar
Världes sötaste Emilia...så otroligt underbar..=)
(bilden är tagen i lördags, batteriet tog slut innan dom hade kommit)
Det var hur mycket folk som hellst där och det blev fort proppat överallt....vid 11 var det sångstund och efter det var det fika men vårat lilla "gäng" satte oss i ett annat rum och väntade in lite platser så att barnen kunde få lunch för efter det skulle vi ta oss ner på stan för att luncha...=)
Hector slog i sitt lilla huvud igen idag uppe på öppnis, helt galet att det ska ske var och varannan dag...jag tycker så synd om honom..! Han satt i mitt knä i soffan på öppnis och som vanligt kastade han sig bakåt och slog i huvudet i armstödet....det var ioförsig mjukt eftersom det var ett stoppat armstöd men det är ju trä innanför stoppningen och det var den som gjorde såååå ont! Kommer man med tillräcklig fart så gör det ju super ont, stackars min lilla bebis!
Nä nu får han sluta att slänga sig bakåt tycker jag.., för det gör så ont i mig när han får ont!

Vi lunchade på Laura´s och jag kan bara säga...åhhh vad det har gått ner sig!!! Jag gillar det inte alls längre, såå tråkigt när dom gör om ett fint fik till ett stelt hak.....jaja...
Efter lunchen så gick jag och Ellinor in på Lindex och kikade lite sen var jag tvungen att handla hem lite mat till Hector och sen far det hemmåt!

När jag kom hem så röjde jag lite här hemma...och sen fick jag en rolig överaskning i brevlådan idag..=) Vi hade fått hem fotona (från fotograferingen på öppnis)..jag hade ju beställt extra i olika storlekar och även i svartvitt..det är ju så fint med svartvita foton. Nu ska jag köpa lite ramar till mig så jag kan sätta upp dom på väggen.

Jag har även börjat med julklappsinslagningen men blev inte klar då vi skulle sätta oss och äta middag..Lax och potatis blev det idag...Mmmm!
Under middagen så märker jag att jag håller på att säcka ihop totalt..jag känner hur kroppen bara ger efter sig mer och mer och tillsut har jag ingen styrka alls...jag blir yr och börjar må illa samtidigt som jag även får huvudvärk. Så jag gick och la mig i soffan direkt efteråt och har inte rört mig ur fläcken sedan dess..jag mår sååå dåligt...

JAg hoppas att det bara är något som är under kvällen här för jag vill inte bli sjuk. Jag har även superont i mina leder,jag kan knappt röra på mig..=(
Eric fick stanna hemma ifrån jobbet idag/inatt...så han kunde ta hand om Hector nu under kvällen och även under natten och i morgon bitti..för jag antar att jag inte kommer att må bättre då, men man vet ju alldrig,nu är det på botten iallfall..!

Hector hade feber idag med, när jag tog tempen så var den på 37.8 och igår hade han ju 38.0 nästan hela dagen.. det är inte så mycket feber men det är ju jobbigt för honom..mitt lilla hjärta!
Tanden har inte spruckigt upp ännu men jag hoppas att den gör det snart så att febern lägger sig och så att han mår bättre, sen längtar jag ju även efter att få se min lilla bebis i sin första tand..=)

Älskar mina Änglar

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken söt liten tomte nisse.!
tack för hjälpen, med playlist, jag har nu skapat en lista, och fått en kod, hur får man in den på bloggen?

Anonym sa...

TUSEN TACK! va snäll du e somm kollade upp det! JAG E SÅ JÄKLA DÅLIG PÅ SÅNT HÄR, HIHI. men nu ska jag pröva. kram till dig!!!!

Anonym sa...

hihi det funkade! tack igen!!!!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker