08 december, 2008

En sjuk liten Hector

min stackars lilla bebis är så sjuk...

Mellan 8.45 till klockan 9.40 så skrek han nästan konstant..inte för att han var arg eller så bara besvärad och ledsen..han försökte att somna men så fort han slappnade av så skrek han igen. Han är var så täppt i näsan att han inte kunde suga på nappen...så jag tog tempen på honom och han hade en liten temperatur höjning på 37.7 så jag gav honom en alvedon....i vanliga fall så brukar jag inte ge vid så låg men nu var hans allmäntillstånd verkligen botten. Sen fick han näsdroppar och sen satte jag mig med honom i soffan och myste...i en timme skrek han och bökade, men tillslut somnade han., vilket var tur för honom för han var helt slut och utmattad...

Men vi sov inte så länge, han har ju inte sovit så långa perioder det senaste dygnet. 35 minuters sön fick vi iallafall, så det är bättre är inget.... så nu har han legat på golvet en stund och lekt lite och tittar samtidigt på barnprogram..men snart blir det väll kaos igen när alvedonen slutar att verka och han blir trött igen.

Jag tycker såå synd om honom, för man märker verkligen att han är dålig..han är så hängig och vill kramas hela tiden.

Nu ska jag försöka få i honom lite lunch, hoppas att han vill ha mat.
Älskar dig min sjuka lilla plutt!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker