07 december, 2008

En fix o trix söndag

Nu har jag äntligen tagit mig tid och ork för att sätta mig och skriva lite...=)

Hector sover som en stock sen, han somnade redan vid 6 tiden vilket var väldigt tidigt...men han har varit supertrött hela dagen idag så det är bara bra om han vilar ut sig, så han blir pigg och glad i morgon..=)

Hector vakande vid 8 i morse och då tänkte jag att går han upp nu så kommer hela hans dag att bli förstörd, aldrig att han klarar en hel dag på endast 7½timmes nattsömn, så jag gjorde lite välling och han somnade om och vakande inte förrens vid kvart över 10...hehe
Vi blev lite chockade över att det var ljust ute när vi vaknade, det händer typ ALDRIG...! Men idag blev det så eftersom att det blev sent igår...

Vi har bara varit hemma idag och fixat o trixat lite...ordnat lite i v-rummet och köket....vi tog bort vårat cdställ och ställde alla dom skivorna med resten i tvbänken...det får plats ganska mycket i våran tv-bänk...med tanke på att den är 3 meter lång..=)
Sen har jag flyttat runt på lite blommor, den som stog på en pall på golvet förrut som Hector slet bladen av står nu uppe på högtalaren provisoriskt, det ser nog lite roligt ut med tanke på att krukan är sååå stor..hehe men det är bättre det än att Hector leker sönder den, han har redan typ dragit av mins 10 blad, men nu är det stop med det..!
Hmm jag har lite ångest angående den stora julgranen också, flyttade den och ställde den där vi hade vårat cdställ förrut men den blev lite inklämt där i hörnet..men jag vill heller inte ha den framför fönstret som innan ör nu har jag hängt upp mina fina julstjärnor och då kommer inte dom att synasoch det släpps även inte in något ljus om dagarna när den står ivägen....hmm så tanken var att antingen låta den stå där inklämd i hörnet och att det ser dumt ut, hehe eller att jag plockar ner den helt eneklt!
Ja vi får se, jag måste klura på det ett tag......

Jag har tvättat Hectors babygym idag för att göra iordning den för att kunan plocka undan den..Hector ligger ändå inte stilla där i så det känns så onödigt och den tar bara en massa yta... så nu ligger alla leksaker i en låda istället och han tyckte det var jättekul att sitta och plocka i den..=)

Nu är jag äntligen klar med julkorten också...haha!
HAr skrivit adresser och satt på frimärken m.m men det saknas 6 frimärken men sen är det bara att slänga dom på lådan. Jag ska även skicka julklapparna upp till pappa,Heli och Diana...så då måste man ju ha ett sånt där paketkuvert...just det ja, ska ju skicka julklappen till min Farmor också och även korten på Hector som jag skulle skickat i förra veckan...hehe FY mig, jag är så jäkla glömsk...
Skulle jag inte blogga så skulle jag inte ens komma ihåg vad jag gjorde för 2 dagar sen..helt galet sjukt...kalender är nog det bästa som man kan ha när man har barn, annars skulle man missa ALLT!

Det är ju 2:a advent idag så Eric och jag har druckit glögg och ätit pepparkakor innan han åkte till jobbet,.det är ju nattvecka denna vecka så han åkte vid 20 och jag får tillbringa alla kvällar alldeles själv denna vecka..=(
Vi tände även det andra ljuset på adventsljusstaken....det är så mysigt.
Åh vad jag längtar till först Lucia och sen julafton....ska bli sååå roligt att få fira det med en helt ny familjemedlem...Hetors första jul, ska bli så otroligt mysigt!
Ska bli spännande att se hur snabb han är på alla fyra då, det är ju knappa 3 veckor kvar och jag hoppas att han inte kommer att kunna röja allt för mycket..hehe fast det kan ju bli kul det också...eller ja det spelar ingen roll.!

Vi har kokat alla HEctors flaskor och grejor idag, behövdes nog kan jag säga, jag är så dålig på att koka dom men det är väll inte så noga igentligen..bara man diskar dom ordentligt så...fast någon gång ibland när man har tid och ork över så är det bara att slängs ner det i en kastrull....=)

Det har som sagt fixats och trixats här hemma hela dagen och det är så mysigt när det är klart...just det jag har ju satt in foton på Hector i ena ramen som hänger i v-rummet....bytte ut dom som Michelle satt i och satte HEctor där istället..hehe sjysst va!?! Men hon är ju kvar i alla andra ramar som finns överallt! Och det är ju självklart att jag vill ha min egen lilla guldklimp på väggen.! Han är ju så underbart söööt......

Min kamera är full nu..=( så jag MÅSTE verkligen sätta mig ner och fixa med fotona på datorn igen så jag kan radera bilderna på kameran och börja om igen..hehe! lite över 2000 bilder får det plats..=) men den fyller jag ganska snabbt igen...

Jag har faktiskt stark funderat på att bli fotograf... det är något som jag verkligen brinner för, alltså att ta fina bilder...det är så otroligt kul att fånga The moment på bild...att man verkligen får till det där extra..man får en sån kick...hehe...
Så det ska jag iallafall kolla upp lite om, meninte för att jag tror att det är så mycket karriär i det hela men man kan ju vara hobbyfotograf..eller ja vi får se..Kul är det iallafall.

Hector ligger just nu i mitt knä och sussar, han vaknar till lite då och då och vill komma upp och sova i mammas knä..min söta älskling!

Ojojoj vad jag skriver...pausa en stund kankse...=)

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker