17 december, 2008

J*vla barnvagnar, ni tar upp hela vägarna!!!

Nu är vi precis hemkomna efter en dag med besök på vårdcentralen och sen en sväng nere på stan med bästa tjejorna & goa barnen så klart..=)
Hector sover i sn vagn, han är nog supertrött eftersom han endast hade sovit totlat 30 minuter sen 7 i morse och sen att han bara sov i ca 6 timmar inatt...så hans trötthet var verkligen befogad och han behöver en lååååång vila nu. Han har väll sovit i 1½ timme nu och jag hoppas på iallafall 1 timme till så att han blir lite piggare, han är ju så trött o hängig, min stackars lilla plutt....

Haha såhär ser Hector ut när han tittar på tv...tror ni han har fastnat? Det tror jag...min älskade lilla bebis...=)

Eric fick skjutsa oss till vårdcentralen för annars hade vi aldrig hunnit i tid, hehe...innan vi åkte dit så tog jag tempen på Hector för att se om han hade feber,..javisst hade han det, 38.1...så han fick en supp och sen for vi...

Det gick faktiskt ganska bra hos läkaren, först tittade hon om han hade öroninflamation, och jag lovar hon fick kämpa för att komma in i hectors öron under den undersökningen, hehe! Jag höll i Hectors huvud och kropp medanst hon försökte titta, men Hector är ju sååå stark och vill inte han något så är det nästan omöjligt..thihi..Men vi lyckades och det såg fint ut i hans små öron och så lyssnade hon på hans lungor för han har hostat lite, men det lät också bra.! Jag har en frisk liten pojke förutom febern då...

Så då fick vi gå till provtagningen för att ta prov på hans sänka..Hector blev inte ledsen när dom stack honom i fingret och så, utan han blev ARG! Han skällde ut henne efter noter och skrek, hehe det var ganska kul faktiskt..alltså inte för att det gjorde ont i honom utan för hans roliga reaktion..såklart..! Han blev mest arg för att vi höll i honom och han hatar när man håller i hans armar och han inte kan styra dom som han vill... men det gick bra även här och sen fick han ett litet plåster på fingret...
Proverna visade inget, allt såg bra ut även här, alltså ingen infektion...läkaren sa att det troligtvis handlade om ett virus/förkylning.. och att vi skulle fortsätta som vanligt med mycket vätska och alvedon. Men om hans temperatur skulle stiga ytterligare eller om han har haft feber längre än 2 veckor (alltså på måndag blir det 2veckor) så skulle vi komma tillbaka.
Så jag hoppas, hoppas så innerligt att hans feber ger med sig snart....jag tror att han har feber nu så när han vaknar så blir det tempen och en alvedon igen...det känns inte bra att proppa i honom en massa skit hela tiden, det kan ju inte vara bra för hans lilla kropp att behöva gå på alvedon så här länge..=(
Jag börjar bli väldigt orolig över vart detta kommer att sluta någonstans? Jag har ju inte någon aning om ifall han nu skulle fortsätta ha feber vad det kan vara för något...det känns inte bra!

Efter besöket på vårdcentralen så promenerade vi ner på stan för att möta tjejorna o barnen för en lunch på Nancy´s...det var så trevligt..=)
Jag är så glad över att ha träffat såna fina människor, och att dom vill vara vän med mig..hihi...VET NI DET, NI ÄR BÄST!!!

Sen gick vi in en sväng på Lindex, som vanligt..hehe... och efter det så stannade vi utanför lindex och pratade lite om morgondagen och så, vi kom iallafall fram till att vi skulle ses hemma hos Linnea o Nova istället för att gå till öppnis julavslutningen, jag känner att alla basiluskerna där uppe vill jag inte besöka och bli sjuk till julafton...nej det är jag mer än gärna utan!!
Så det blir hem till Linnea istället...=) Och Ellie skulle hämta upp mig innan hoppas jag eftersom att jag inte har någon bil i morgon..hon är ju så snäll, dessutom har hon ju världens underbaraste lilla Emilia...thihi!

När vi stog där och tjattrade så kom strängnäs tidningen fram för att fråga om julhandlingen, och sen tog dom kort på oss och grejer...hehe skoja vad pinsamt.. 4 slitna mammor på samma bild..haha! Sen ville fotografen att vi alla skulle komma gåendes brevid varandra i präntaren...ehh ja då vet man ju vad folk tänker, där är dom där jävla mammorna på stan som tar upp hela gångvägarna med sina jävla barnvagnar och nu har dom okuperat hela präntaren också...hahahaha...det kommer att se såå kul ut.. och jag kunde inte låta bli att skratta hela tiden för det kändes hur jäkla dumt som hellst..jaja då är vi väll med i tidningen i veckan då kan jag tänka mig..om dom inte ångrar sig när dom ser hur fula bilderna blev...thihi!

Sentog ja goch Hector bussen hem och nu sitter jag här...=)
Det var våran dag...

Nu ska jag läsa lite bloggar och ta det lungt o njuta av min coca cola och lite dumle..*mums*
Delta i min >>TÄVLING<<

Älskar mina Änglar

5 kommentarer:

EmiliasMamma sa...

Fick låna mammas&pappas bil imorrn, Pelle skulle tydligen ha bilen. SÅKLART=p Men nu har jag löst det,så jag hämtar upp dig imorrn. Vi kan ju höras via sms ikväll. KRAM

EmiliasMamma sa...

Ahhh jag vill inte vara med i tidningen=p

Anonym sa...

Fel att lägga in en kommentar med en blogg jag inte använder..Ändrar på det=D

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
*Stolt Mamma Till Hector* sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilypie 1st Birthday Ticker