27 december, 2008

det finns socker i ALLT!!!!!!!

Jaha då hamnade man här då, Eric sitter och spelar tvspel och Hector som fortfarande är vaken ligger på golvet och leker, men han ska sova alldeles strax...!

Jag har precis plockat upp alla torrvarorna ifrån storhandlingen och städat undan i köket, satt igång både disk och tvättmaskin m.m så nu är jag trött igen, energin bara sugs ut ur mig....phuuu!

Vi var väll hemma strax efter 21, efter att ha varit ute på åsby och firat Theresias examen... det blev trerätters och gotti gott var det också, hehe!

Innan vi åkte ut så var vi ju och storhandlade mat, jag skulle ju köpa varor utan socker till mig och det var inte det lättaste kan jag tala om!! ALLT innehåller ju något slags socker....eller ja inte allt men nästan..helt galet svårt, men det gick väll ganska bra och det som inte fanns utan socker valde jag det med minst socker i..och i dom tog jag inget som hade mer än 1g socker per 100g...så det är ju bra. Hoppas att man mår bättre sen när man kört detta ett tag och att man märker skillnad..! På torsdag startar det..hehe så på nyår blir det väll frosseri i sötsaker, hehe!
När vi kom hem sen så slängde vi in kyl och frysvarorna och gjorde oss sen i ordning för att åka ut till åsby, det blev väääldigt stressat kan jag tala om...
Sen kopplade vi även ur Hectors stol för att skystera bandet i grenen på stolen och då märkte vi att den var trasig i "frigoliten" som den stödjer sig på, så det måste jag ringa dom om i morgon ifall man behöver en ny stol....! det var lite märkligt att det var frigolit där och inte någon hårplast eller nått liknande...men men, ska det vara så, så ska det...

Vi svängde förbi och lämnade julklappar till Oliver och Nova idag också, så dom är klara nu, men jag har ju lite julklappar kvar som ska delas ut...Hohoho det är jag som är tomten i år...=)

Nu ska jag försöka få min underbara son att sova, han verkar ha blivit lite tröttare nu iallafall, men det visar sig när vi sätter oss ner för nattning sen...hehe!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker