19 december, 2008

Nu äntligen...haha

Ojoj tiden eller orken har inte funnits idag för att slå sig ner här och skriva av mig lite, men nu äntligen sitter jag här, jag vet att ni har väntat..haha!

Hector somnade för 1½ timme sen och vaknade en gång men somnade fort om igen, men nu hoppas jag att han sover för natten. Han var trött redan runt 6 men då busade vi lite och gjorde allt för att hålla honom nöjd o glad så länge som möjligt, men vid 7 så orkade han inte mer och fick då sova..Jag vill ju inte att han somnar vid 6 för då vaknar han någon timme senare och håller sig vaken heela långa kvällen och vi får inte en suck för oss själva, det är ju så skönt med denna egentid och tystnad på kvällen...och skoja att det var länge sen, han har ju varit vaken hela kvällarna sen 2 veckor tillbaka om ändå inte mer.

Natten till idag var faktiskt ganska okej så det kan vara ett tecken på att han kanske håller på att bli frisk, febern har varit ganska stabil idag...den har varit uppe på 38 några gånger men jag har bara gett honom en alvedon under hela dagen, jag vill ju inte ge honom för mycket..det känns inte bra.. Men han har mått bra och varit relativt pigg idag ändå. Det är väll många som tänker att 38 är väll ingen feber på ett barn, dom har ju rätt där eftersom att normal tempen ligger mellan 36-37.8...
Hade Hector bara haft denna temperatur tillfälligt eller kanske 2, 3 dagar..då hade det ju inte varit så oroväckande från oss som det är nu.. Men i vårat fall så har han haft denna temp i snart 2 veckor och börjar bli väldigt trött och slö över att ha feber..jag förstår honom, jag skulle också vara helt slut men 1 grads temphöjning under en 2 veckor period.
Jag hoppas att det ger med sig under helgen .. för har han febern kvar på måndag så skulle jag ju höra av mig till vårdcentralen igen..=(
Hoppas, hoppas......
Han vaknade ialfall vid 5 på morgonen och fick en flaska välling och sov sen vidare om än lite oroligare fram till halv 9..sköönt! =)

Vid 11 tiden åkte jag, Hector o Madde och Lucas till Eskilstuna för att shoppa lite och jag skulle hämta ut fotona på Hector och Oliver...Hämtade dom på Oliver också för att Anneli var dålig och eftersom att jag ändå skulle hämta mina så varför inte liksom...man ställer ju upp på sina vänner..=)
Vi lunchade lite nacho tallrik och gick runt o shoppade lite, sen gick vi och hämtadeut fotografierna vid 2 tiden..och dom var ju såååå fina, jag blir alldeles tårögd...Hector min älskade lilla bebis, du är min underbara ögonsten!!
Sen lite mer shopping och sen bar det hemmåt....Just det vi var in på Ming palace och köpte med oss kinamat hem...Mmm så gott..hehe. Vi har haft en jättebra dag med bästa Madde och underbara Lucas..=)

När jag och Hector kom hem så fick Eric åka iväg för att handla gott till kvällen och jag gav Hector lite mat och plockade lite här hemma, sen värmde vi på maten och åt... det var faktiskt supergott, med ett enda litet minus..=( Jag hade ju tagit friterad kyckling och konsistensen var ju inte direkt så som man vill ha den, hehe...men det viste jag ju redan innan så jaja gott var det iallafall...!
Åhh shit vad trötta vi blev sen... matvraken slängde sig i soffan och bara slappade...

Jaha nu vaknade Hector..det blev inte så mycket med den där ensam tiden...=(
skriver mera senare när han har somnat!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker