29 december, 2008

telefonkön är fylld.......

Jag har precis suttit och försökt att ringa vårdcentralen angående Hectors långvariga feber, idag är det ju 3 veckor sen det började... men det går inte att få tag i dom för att deras telefonkö är full, så jag får försöka ringa hela dagen annars blir det att gå upp i ottan i morgon och vara först på luren, för nu vill jag ha en tid där dom kan tala om för mig varför han har feber så länge...=( Inte för att dom kanske kan det på rak arm direkt sådär men jag vill iallfall träffa en läkare som kan tala om för mig att det inte är någon fara!

Hector vaknade 5 i morse och fick lite välling men sen vägrade han att somna om, i 30 minuter satt jag och vaggade och bökade sen tillslut la jag ner honom i sin säng så att han fick böka runt där istället, han grät ju inte och jag bara orkade inte mer, det var jag som grät hehe, nej men jag visste ju att Eric skulle vara hemma strax innan 6 så..=) Så när han kom hem fick han ta Hector och få honom att sova innan han gick och la sig. Jag tror det gick ganska snabbt....Hector brukar sova bättre när vi båda är hemma, det var väll det han kände att ena sidan av sängen var tom, om pappa har fått gå upp så vill jag med det...kanske han tänkte, hehe!
Sen vaknade han inte förrens vid 9 då vi gick upp och satte oss i soffan...=)

Just nu är Hector skitsur på mig för att han inte får leka med pappas nya tv-spel och speciellt dosorna som pappa tycker så mycket om och sitter och knäpper på, dom vill även Hector leka med..... så han skäller och skirker på mig nu och är super arg! Hehe min lilla sötis. Tänk såå liten och fjuttig och ändå vet han vad han vill och är riktigt bestämd på den saken också, precis som hans mamma, =).

Idag vill jag åka ner och sola, det går alldeles för länge mellan gångerna nu så den lilla färgen man har fått hinner ju försvinna innan jag ens har blivit snyggt brun..=(
Sen har jag faktiskt ingen aning om vad vi ska hitta på idag. Det finns alltid något man kan göra, man ska bara komma på något kul...

Nu ska jag titta på tv och kramas med min sura Hector, han ligger just nu i mitt knä och vickar med sin tumme, det är ju hans grej, alltså att sätta tummarna mot något och sen gunga fram och tillbaka med handen, det ser så gulligt ut och han gör det ALLTID!!!

Älskar min lille bebis

1 kommentar:

BabyOnBoard sa...

Noel har öroninflamation men kön var fylld så vi åkte ner dit bara och sa att han hade öroninflamation och inte kom fram i tele så får man komma in!! Så åk ner bara=)

Lilypie 1st Birthday Ticker