13 december, 2008

*LUCIA dagen..*

Nu har vi precis kommit hem ifrån Erics föräldrar där vi har varit och ätit god mat och umgåtts lite..! Vid fikat så fick Hector en bit lussebulle och han åt som om han aldrig har ätit något i hela sitt liv...och sen blev han helt som förbytt när jag tog den och när den var slut. Han blev helt enkelt superarg..! Men det gick över fort....hehe.
Han har en stark vilja min lilla älskling..=)

Nu sitter hector alldeles nyvaken i pappas knä och tittar på mig, han är ju så underbar!

I morse var vi uppe tidigt allihopa, jag var till och med uppe innan barnen, men dom vaknade sen vid 7 för då skulle vi alla sitta och mysa framför Luciamorgon på tv..
Eric och Michelle åt pepparkakor men inte jag för jag klarar inte av det så tidigt på morgonen. Jag kan säga att jag var lite besviken på Lucia morgonen detta år, det var inte alls lika mysigt som det brukar vara...=( Och det var heller inte så mycket barn som var med och sjöng...MEn men det spelades ju in i skåne så vad förväntar man sig...hehe!
Nej jag kan inte säga att fdet var bra i år, men det var ju mysigt att titta iallafall...=)

Efter Det så gjorde vi oss i ordning, åt frukost och badade barnen m.m och jag städade öven lite här hemma..
Sen hade vi tänkt att gå på Julmarknad nere på stan med det kostade tydligen 40:- inträde per person så vi sket i det...i stället åkte vi ner till Larslunda för att träffa mamma och daniel så att hundarna fick springa och leka lite...=)
Det var första gången Mowgli fick träfa mammas nya valp Hanna.. först var hon lite smått rädd men sen lekte dom ju jättebra.
Hector satt i snön och tittade på när dom sprang runt och lekte och när Michelle o Daniel sprang runt..han tyckte det var jätte intressant..Men stackarn ramlade framåt och fick snö i ansiktet, och det kan jag tala om att det gillade han inte...konstigt va..!? Det blev var ju kallt och sen var det inte den mjukaste snön heller så han fick lite små skrapsår på ena kinden.
Stackars min lilla bebis...!

Jaha sen åkte vi bara hem för att hämta lite saker till Hector och sen åkte vi ut till Åsby....

Nu är jag jättetrött, som vanligt..hihi..
Snart ska Eric gå och träna och jag hade tänkt att planera några månaders föräldrapenning för nästa år...vi måste ju få dom att räcka ända tills mitten av augusti 09 så det blir lite planering!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker