09 december, 2008

Ajajaj min stackars lilla bebis!

Nu har Eric åkt iväg till jobbet och jag sitter här super trött och ndet är nästan så att jag somnar, hehe...Hector somnade för lite mer en 1 time sen och jag hoppas att han somnade för natten nu, men han kommer säkert att vakna strax för att äta lite välling...

Jaha då tänkte jag skriva av mig lite om vad som har hänt under dagen..

I morse kom kläderna jag hade beställt till Hector med posten...bodyn var i skitdålig kvalitet men sjalarna är ju bra, sen var det även en pyjamas+mössa med som var hur söööt som hells med en älg på rumpan,..hehe , men tycär så var den lite liten, eller ja det var pecis så att han fick på sig den så han lär ju inte kunna ha den efter att den har tvättats...vilket var supertråkigt. Men det var även en playsuit också som han blev ursöt i, som satt bra nu, men som sagt växer han någon cm till så kommer den att bli för liten, men han får ha den så länge som det går... han blev verkligen så söööt i den..hihi.
Så summan av kardemumman så var det ju lite tråkigt att det blev lite för smått... så jag funderar på om man ska skicka tillbaka och byta storlek eller om man bara ska strunta i det!? Det är ju inte så mycket pengar det handlar om, men det är ju dock pengar..så ja vi får se.

Efter vi hade provat kläder och så, då händer det något hemskt...
Jag satt med Hector i soffan, han satt i min famn, och på något sätt så hoppar han till och hal som en ål slingrade han sig ur mitt grepp och föll bakåt...han slog i huvudet i soffbordskanten....åhh jag ryser bara jag tänker på det...
Han blev ju såklart superledsen och även jag, så vi grät tillsammans....
Jag kände mig så hemsk för att jag klarade av och fånga upp honom eller att jag inte höll i honom tillräckligt hårt...=( Fast samtidigt nu i efterhand så tänker jag att om jag skulle ha kunnat undvikt detta så hade jag nog varit tvungen att binda fast honom i mig, och det kan man ju inte göra....han var verkligen hal som en ål....
Som tur är så mår han bra, och med en avlång bula i bakhuvudet så är han lika glad ändå...Men samtidigt så tänker jag hålla koll på honom under kvällen och natten, för man kan ju aldrig veta om det blir något, det är ju inom dom första 24 timmarna man ska hålla koll...så jag ska hålla stenkoll på min lilla bebis!
Det är så läskigt när sånt här händer, shit vad dålig man känner sig,... ska det aldrig ta slut!?!?
Nej, jag tror bara att detta är början, ju mer han kan röra på sig och utvecklas, ju mer bulor kommer det...

Hector gjorde illa sig runt 11 tiden och vid 12 tiden skulle ju jag åka till Eskilstuna för att välja ut fotona hos fotografen, först hade jag tänkt att lämna Hector hemma med Eric när jag åkte men med tanke på att dom närmsta timmarna kan det hända vad som hellst efter ett slag mot huvudet så tog jag med honom,...Inte för att jag inte litar på att Eric kan ta hand om honom...för det vet jag att han klarar, eller rättare sagt han är bäst på att vara med Hector....
Utan för att jag ville vara nära honom om nått skulle hända..sen hade Eric även jobbat natt också och ville sova lite längreså då fick han ju göra det...!

Precis som jag anade så vaknade Hector för en stund sen så det fick bli en paus i skrivningen, nu har han fått välling och har somnat om...min lilla goa älskling...

Vid 12 kom iallfall Anneli och Oliver och hämtade upp oss...så for vi mot den stora staden..hehe
Vi kom till fotografen tidigare än 13 men det gjorde ingenting..vi satte igång och valde bilder på direkten ändå...
Åhhh gud vad söta bilderna var, Hector gör typ en ny min på alla fotona och gör olika roliga saker med armar och kropp....hehe dom var superroliga...!
På ett foto sätter han handflatan mot ansiktet och kniper ihop ögonen jättehårt, så det ser ut som att han menar att han inte alls vill bli fotad, haha "hjälp, ta mig härifrån"...så himla kul.
Det var supersvårt att välja ut 8 av bilderna som man skulle få...men nu är det gjort och jag längtar sååå tills nästa vecka då vi kan komma och hämta dom..=)

Efter fotogrefen så gick vi in på, shit nu fick jag hjärnsläpp...barnaffären vid sveaplan...! Hur kan jag glömma bort namnet på den? Jaja skitsamma, vi var in där en sväng iallafall och jag köpte 2 nya nappar till dr brown flaskorna..sen in en sväng på konsum för att handla lite snabb mellis, choklad och coca cola...fy mig...! SEn for vi hemmåt.....

När vi kom hem så sate jag mig och fixade med julklapparna som skulle skickas iväg med posten och alla julkorten..så nu är dom inslagna och ivägskickade..! Jag var ute i god tid, för hade jag väntat lite till så hade jag glömt bort det och så hade det blivit försent...
Så när det var klart så for jag ner till posten och skickade allt, sen åkte jag till konsum för att handla hem lite saker vi behövde...
Och när jag var klar med det så blev det 20 minuters paus i solariumet...=)
Denna gång fick jag iallfall lite färg, det är kul nu när det börjar att synas lite grann. Sen var det bara att åka hem och slappa...

Eric fick göra middag idag, blev hemmagjord pizza..hehe..Så gott..Mmm!

Japp det var denna dag...både gott och ont och roligt och ledsamt på samma dag...!
Nu ska jag titta klart på filmen på tv..

Älskar mina Änglar
Lilypie 1st Birthday Ticker