21 december, 2008

Idag är det *4:e advent*

Mitt uppe i plockandet så stannade jag till en snabbis vid datorn, hehe....
Eric tog med sig Hector ut för en stund sen för att promenera hunden, så då hoppade jag in i duschen för att vakna till och sen satte jag igång och röja här hemma...Jag ska bara dmsuga och skura alla rummen nu sen är det bara städning i kök och badrum kvar...resten är klart! =)
Det går så mycket fortare att plocka och städa när man höjer volymen på musiken och bara behöver koncentrera sig på städningen, annars har man ju lilla Hector som måste passas och sysselsättas....

Idag har vi bara slappat heeela dagen, hehe..det har inte hänt ett enda dugg, superskönt kan jag tala om. Hectors feber håller på att stabilisera sig hoppas jag, igår och idag har den endast varit uppe på 38 några få gånger, den har mest legat runt 37.7...så det känns ju som ett steg närmre en friskare son..=)
Sen har ju dom två senaste nätterna varit underbara..precis som dom var innan Hector blev sjuk och det är så jäkla skönt. Visserligen har inte kvällarna vridits tillbaka så mycket som jag vill, men det kommer det också så småningom...bara han sover om nätterna så är jag glad..hehe!
Igår somnade han kanske runt halv 11 så det var ju ett litet framsteg iallafall..annars har han ju inte somnat förrens efter 12....
Sen sov han iallfall ända fram till halv 8 i morse, såå skönt! Och då låg han och skaka galler med spjälorna på sängen och låg och tittate på mig för att få min uppmärksamhet...hehe min lilla sötnos.. jag tog upp honom och vi gav honom lite välling och han somnade om..=) Vi fick sova till kvart i 9 idag..tjohooo!

jag har suttit med photoshop så fort jag har fått tid över, det är så jäkla kul..! Men just nu sitter jag bara och mixtrar lite för att lära mig hur det fungerar, och jag lovar er, det finns så mycket funktioner så man blir tokig..det bara kliar i fingrarna på mig..thihi...

Nu kom Eric och Hector hem, ja hunden också såklart...så nu ska jag fortsätta städa... Jag tror att Hector sover... så vi sätter igång och passar på medanst tiden finns..=) Det blev en liten, liten uppdatering i alla fall.

Älskar mina Änglar

1 kommentar:

kockajäveln sa...

fin blogg:)Godjul förresten!!

Lilypie 1st Birthday Ticker