15 december, 2008

Spyor & Varsel...vilken dag!

Nu har Hector somnat, han somnade superfort, min lilla trötter....

När jag stog och lagade middagen så skulle Eric ge Hector din kvällsgröt men det gick inte så bra... Efter första skeden så får han kväljningar och spyr, men ytterst lite. Sen fortsatte han att mata honom och då efter bara några skedar till så spyr han rakt ut...väldigt mycket denna gång. =( Så in i duschen men Hector och Eric fick torka golv,stol och bord.
Min första tanke var...NEEEEEEEEEEJ!!!!
Jag vill inte ha magsjuka nu, så jag hoppas att det bara var en engångs grej. Han fick sin välling precis innan han somnade nyss och den behöll han i magen, än så länge. Jag hoppas att den stannar kvar där den är....

Idag har vi bara gått hemma hela dagen och jag har plockat lite, o vattnat blommor m. m ja ni vet det vanliga.. det hanns inte med någon damsugning och skurning så det får jag ta i morgon.. vi har nämligen fixat med sovrummet idag också. Nu är Hectors säng sänkt så jag slipper gå och oroa mig för att han ska tippa över kanten. Sen har vi även bytt madrasser på min o Erics sida av sängen.. för han hade min och vice versa. Det blev så när vi flyttade hit men det har aldrig blivit av att vi har fått tid eller orkat byta...men nu är även det gjort. =)

Jaha då var det nyheterna från Erics jobb....
När Eric kom hem så såg han inte allt för glad ut, så jag förstog nästan att nyheten inte var så rolig.. Åkers ska varsla ca 60 anställda!
Dom ska in i förhandlingar med facket o grejer nu så förhoppningsvis i slutet på januari får vi reda på om Eric får jobba kvar eller varslas...
Hmm vi hade lite diskussioner om hur vi ska göra för att klara oss om han inte får ha jobbet kvar, men sen kom vi fram till att vi inte ska deppa för det och vi tar upp diskussionerna när vi vet hur det blir..Det är så onödigt att tänka och ödlsla en massa tankar och energi på detta.
Vi hoppas på det bästa, annars löser det sig alltid! =)

Eric somnade här brevid mig i soffan...=( han är såå tråkig. Fast han somnade väll för att han tycker att jag är tråkig som sitter här..hihi. Så nu ska vi umgås och mysa framför teven..

Älskar mina Änglar

2 kommentarer:

Anonym sa...

halloj tjejen. vilken dag, ser att din kille jobbar på Åkers, min syster jobbar oxå där, bara att hålla tummarna nu.. Kramar

Anonym sa...

Ja det är så gott=)

Det var en söt liten kille du har!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker