27 december, 2008

Stohandling o examensfest...=)

Sådär nu har äntligen hela torpet vaknat..=) Hector sov i 1½ timme nyss och Eric gick precis upp...hehe Fast han har varit uppe med en bråkig Hector i natt och så mår han ju lite dåligt också så det var bra för han att vila ut lite...

Natten var som sagt bråkig. vid 3 tiden ville Hector ha välling och sen strax innan 4 vaknade han igen och låg o jollrade som att det var morgon, jag satt i ½ timme och vaggade honom tills han somnade om, men precis när jag lägger ner honom då ska Eric hålla på och böka i sängen så då vaknade Hector igen, och då blev jag så arg på Eric att han fick gå upp med honom nu...Det var ju faktiskt han som väckte honom...hehe
Jag vet inte hur länge dom var vakna men jag vaknade till lite då och då av att Hector var sur, men men han somnade tillslut och sov till 9 ungefär...

Hector hade 38.1 i feber i morse...den ger sig aldrig..=( På måndag så ringer jag vårdcentralen det första jag gör på morgonen.

Jag har plockat och städat hela morgonen, det tar då aldrig slut..är det inte det ena som ska göras så är det de andra...hmm alltid nått...
I morse så fyllde jag upp badkaret bara en liten bit så att Hector kunde ligga på mage i badkaret och bada själv...han tyckte det var superkul att plaska o åla sig där i...han fick sig ett par kallsupar då han svalde lite vatten när han tog ner huvudet för långt men lärde sig snabbt att man kan inte stoppa ner huvudet i vattnet utan att få det i munnen, hehe...men han tycker det det bara är kul ändå...thihi!

Igår kväll satte vi oss och spelade Buzz efter körslaget...vi spelade ett antal gånger men sista gången så råkade jag somna under "finalen" haha...Eric stötte till mig och undrade om jag skulle svara någon gång...hehe då tog jag faktiskt och gick o la mig i sängen direkt för att sova...jag var så jäkla trött....

Idag så ska vi försöka komma iväg här alldeles strax för att storhandla, sen efter det så ska vi vid 17 tiden vara ute på åsby igen.... vi ska fira Theresias examen...så det blir en sen kväll för Hector idag igen. DEt är tur att det bara är jul o nyår 1 gång per år...annars skulle vi vara helt slut allihopa......hehe

Nej nu måste jag slänga på mig lite makeup, inte för att det hjälper, hehe, men jag känner mig iallfall lite fräschare....=) Hector är klar, han ligger på golvet och leker och Eric gick precis ut med hunden... så när han kommer in så vill jag åka.

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker