18 december, 2008

En dag med tjejorna!

Sådär då har vi kommit hem från en supertrevlig eftermiddag hemma hos Linnea..=) Varma mackorna står i ugnen och Hector sover fortfarande, han somnade nämligen precis innan vi skulle åka från Linnea för 40 minuter sen ungefär. Så efter "maten" så kommer jag garanterat att väcka honom om han inte har vaknat själv..för jag orkar inte med en kväll till med bök o stök..och att han somnar runt 1 på nätterna...ALDRIG!
Men, men det är ju inte så mycket att göra åt saken, han vänder på dygnet och jag får helt enkelt vända tillbaka det...

Efter lunchen så tog jag tempen på Hector igen som vanligt börjar det kännas som nu, jag förväntar mig inte längre att den ska vara runt 37... det känns som att han nästan har bytt temperatur på sin lilla kropp, vridit upp den en grad för att klara vintern..hehe.
Nej min stackars lilla bebis han hade iallafall 37.9 och fick en supp direkt och sen lekte han för fulla muggar igen...
Nu är det verkligen stenkoll här hemma, han kryper halft in i tv-bänken, biter i sladdar, hänger i julgranen, våldgästar tomten, trakasserar hunden, ja säg nått han inte gör.. man har inte en lugn stund när han är på det humöret...svish säger det så är han någon helt annanstans än vart jag från början la ner honom. Han har börjat undersöka resten av hemmet också så ja nu hade jag velat haft 2 ögon extra för att se allt han gör om inte fler...haha

PAUS!

Nu har jag precis ätit upp mina varma mackor...Mmm vad gott det var..=) Det blev något enkelt och snabbt idag för jag varken orkar eller har någon lust att ställa mig i köket och laga mat när Eric jobbar Eftermiddag...Idag är det sista dagen innan julledigt för Eric..ska bli så skönt att ha honom hemma och att vi båda kan turas om med Hector när han är som jobbigast.! Det är bra när man är två..hehe

Vid 13 tiden så kom ju Ellie och Emilia och hämtade oss så åkte vi ut till Linnea.. vi satt och fikade lussebullar o pepparkakor...Gotti gott gott...hehe! Sen satt vi mest och snackade bara om allt mellan himmel och jord. Det var vi och sen även Angelica o lilla Amelia också.. och då menar jag lilla..thihi hon är ju såå sööt!
Neeej nu kom jag på att jag glömde tidningen...=( jag tog ju med den för att visa bilden på oss 4, men men det är ju inte så att jag aldrig mer kommer att träffa Linnea så världen går ju inte under..hehe...Jag hämtar väll den någon dag.

Dagen har varit supertrevlig som vanligt med mina goa vänner och Hector har faktiskt mått väldigt bra idag.. han har orkat vara vaken länge och inte sovit lika mycket. Men jag har inte tagit tempen sen efter lunchen så när han vaknar sen blir det dags igen. Jag håller tummarna för att han ska vara feberfri...

Hmm nu blev jag skitseg efter maten så jag sitter och funderar på om jag ska låta Hector få sova klart så jag kan lägga mig ner en stund i soffan och vila lite..eller om jag ska väcka honom så han somnar tidigt ikväll..? Ehh äsch jag väcker honom, jag måste verkligen ställa tillbaka hans dygn, jag får sova nästa liv, haha! Japp nu är det tajm..... Rise and shine my baby boy!

Älskar mina Änglar

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv! Jag såg precis att du hade glömt den. Du får påminna mig så ska jag ta med den nästa gång vi ses! Ha en härlig kväll

Lilypie 1st Birthday Ticker