16 december, 2008

Törnrosa sov i 100år och jag är avundsjuk!

Nu har man fått lite energi för att hålla ögonen öppna, jag och Hector tog ett bad precis och det var just det som behövdes för att vakna till..

Natten har varit skitjobbig, jag och Eric har turats om hela natten om att försöka natta om Hector, och så fort han har somnat och man har lagt ner honom så vaknade han och gnällde....=(
Det är verkligen så påfrestande och tröttsamt att sitta där på nätterna med en bebis som inte vill eller kan sova.. men jag vet ju samtidigt att han tycker att det är jobbigt att sova med sin täppta näsa, stackars liten...
Så hela morgonen har Eric och jag turats om med att få sova i etapper..haha, Eric gick först upp så jag fick sova lite på morgonen, sen bytte vi plats och Eric sov i 2 timmar, sen när han gick upp så somnade jag en liten stund i soffan igen...det var välbehövligt kan jag säga.
Just nu känner vi att vi skulle kunna sova i 2 dygn utan problem...

"Här é Musse Piggs klubbhus, kom och se hur skoj det é. Ja han heter Musse, M.U.S.S.E"
Det är verkligen Hectors favorit program på tv, så fort han hör Musse eller sångerna så vrider han huvudet mot teven och sen är han fast under hela programet...hehe Min sötis!

Snart åker Eric till jobbet och han jobbar bara tis,ons,tors denna vecka och sen är han julledig fram till 29/dec då han jobbar 3 dagar och sen är ledig fram till den 7 januari...det ska bli så kul och skönt att ha honom hemma och vi kan hitta på roliga saker och bara umgås..=)

Idag ska jag inte göra någonting förutom att driva runt här hemma, städa lite och leka med Hector så klart....Han har blivit så duktig på att krypa nu, det går bara fortare o fortare för varje dag som går.. och för varje dag så hittar han nya tekniker på hur man kan ta sig framåt...hihi..Han är ju sååå söt när han kryper omkring..

Mamma älskar dig min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker