16 december, 2008

Skimmning!!!!!!!!!!

I går fick jag ett brev i lådan om att mitt mastercard kort hade blivit spärrat pga att dom hade anledning att tro att någon hade fått tag på mina kontouppgifter! Jag blev ju såklart superskraj eftersom att det var mitt kreditkort..*ahhh*
När jag ringde banken i morse så sa dom att anledningen till spärrningen var antagligen att någon hade fått tag på mina uppgifter genom skimmning. Då ville jag ha ett kontoutdrag på mitt kort föratt se så att inga andra uttag eller betalningar var gjorda förutom mina egna då..så hon läste upp mina transaktioner, men det är inte så lätt att på rak arm veta vad eller vart man har handlat...men men det lät bra och kortet var ju spärrat nu så det var inte så mycket att oroa sig för nu.

Sen av min förvåning så såg jag på nyheterna att toys R us i kungens kurva hade blivit utsatta för skimmning...

På aftonbladet hemsida hittade jag denna text:

Ny skimning i leksaksaffär
Den avancerade skimningsutrustning som använts för att kapa Toys R Us-kunders kort i Malmö tycks nu ha kommit till Stockholm. Polisen har beslagtagit en identisk apparat från Toys R Us vid Kungens Kurva, skriver Metro. Den utrustning som hittades i Malmö var försedd med en trådlös sändare som gjorde att bedragarna kunde sitta 30 meter från terminalen och ta del av kortnummer och pinkod.
TT

Och jag var ju på kungens kurva och handlade julklappar för ca 2 veckor sen, alltså är det av den anledningen dom har spärrat mitt kort.!

Mitt kort hade blivit skimmat!
Hur läskigt och obehagligt är inte detta, att någon får tag på mitt kortnummer och pinkod bara så där...helt galet sjukt, och speciellt om man som jag hade ett mastercard med kredit...då kan dom ju göra av med massor av pengar....=(

Jäkla idioter säger jag, skaffa ett jobb eller nått jag skiter i vilket men själ inte våra pengar!!!!!!!

Delta i min >>Tävling<<

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker