10 december, 2008

Sömnbrist för min del...

ja då satt man här igen,men nu alldeles på tok för tidigt för att jag ska orka med denna dag....
DUm som jag är så kom kjag inte i säng förrens vid 1 tiden i natt.. men jag hade hoppats på sömn fram till 8 nu på morgonen iallafall, men....
Klockan 5 vaknar Hector och han får lite välling menvill ändå inte somna om, så vi har legat och myst i sängen till 6 tiden...hehe, han har pratat och pratat och pratat, med en sån underbart söööt röst...=). Pappa kom ju hem vid 6 från jobbet så han kom och myste lite också innan vi tog och gick upp..!

Så nu ligger Hector på golvet och tittar på playhouse disney men jag kommer väll antagligen att byta till VAKNA så ort han tröttnar lite på tv:en, just nu är han som klistrad, hehe.

Jag är så jäkla trött, men vad ska man göra...jag går ju självklart upp med ett leende på läpparna för att jag är så stolt och glad över min son, han är världens finaste och det är svårt att vara irriterad och arg på något så underbart..=) Och varför ska man vara irriterad eller arg på honom för att han har sovit klart...haha helt galet...!
Nej det är klart man går upp, om än lite motvilligt...speciellt när klockan är så lite....

Idag skulle det ha blivit besök på Öppnis, men som jag känner nu så kommer jag inte att orka, jag ska ju vara där om 3½timme så det finns ju inte heller någon tid till att ta igen sig lite när Hector har somnat igen....hmm lite trist.
Det var bara jag och Ellinor som skulle dit med barnen, dom andra var upptagna med antingen sjuka barn eller annat. Men det hade faktiskt varit kul att umgås lite när man inte alltid är så många, det är ju självklart super kul när vi är allihopa men det blir lätt att man inte hinner prata med alla så himla mycket och det kan jag tycka är lite trist...
Men eftersom att jag inte fått någon sömn så prioriterar jag bort öppnis idag, vi ska ju ändå dit i morgon på luciafirande..=) Så jag måste höra av mig till Ellinor snart och berätta att jag inte komer att gå dit...det blir trist med tanke på att efter öppnis skulle hon och lilla Sötis Emilia ha följt med hem till oss och fikat...det som hade varit så trevligt...=(
Jaja, får höra med henne om hon kanske vill ta en fika på stan istället lite senare på dagen, när jag har vilat upp mig lite, hoppas att hon har tid för det.!

Nu har Hector tröttnat på tv:en så jag har zappat över till VAKNA som jag ska titta på nu...

Älskar mina Änglar

1 kommentar:

EmiliasMamma sa...

Vilken tuuur att vi hade samma problem inatt. Behöver man inte ha dåligt samvete=) Hörs sen! KRAM

Lilypie 1st Birthday Ticker