30 december, 2008

besök på vårdcentralen...

Nu har vi precis kommit hem från vårdcentralen, som tur var så fick jag ju en tid kl halv 12..=)

Läkaren tittade i Hectors hals och öron och lyssnade på hjärtat o lungorna...Och allt lät och såg jättebra ut.! Phu så skönt....
Jag berättade att han var sjuk när han var nyfödd och undrade om det kunde ha med det att göra, och han sa att det var det han letade efter men det visade inga tecken på det, VILKEN TUR!!
Enligt läkaren så är det som sagt en virusinfektion/förkylning som inte verkar vilja ge sig bara, och sen trodde han att det kan vara fler tänder på gång också, alltså att allt hör ihop....
Vi skulle fortsätta ge honom alvedon genom suppar och även lite i flytande form för att det kunde hjälpa mera, alltså kombinationen..så det får vi testa, vi åker väll ner och köper det när Eric har vaknat..
Jag skulle återkomma om allmäntilsståndet blir sämre eller om febern höjs...JAg vill at min lilla älskling ska bli frisk NU!

Hector ligger just nu och sover i vagnen och jag är lite piggare...han somnade ju faktiskt i morse en stund så jag fick sova i en halvtimme, det behövdes kan jag tala om! Sen ringde Vc och då var det bara att flyga upp o göra sig i ordning. Hector låg då i badkaret och plaskade medanst jag gjorde mig klar..=) Han tycker det är så kul, om han fick välja så skulle han nog kunna ligga där hela dagarna, hehe.

Nu ska jag äta klart min sena frukost....

Hector är mitt allt (o Eric så klart, hehe)

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker