28 november, 2008

vart får jag energin ifrån???

Jag börjar undra vartifrån jag får all extra energi som jag har haft dom senaste dagarna! Jag är i full fart hela dagarna och har inte suttit många sekunder och bara slappnat av....

Jag kom hem för ca 30 minuter sen efter att ha hämtat Michelle...när vi kom hem så låg HEctor och sov men han vaknade precis och blev jätteglad över att Michelle var här. Så nu ligger han och leker med Eric och Michelle här brevid mig medanst jag kryper in i min lilla bubbla för att skriva av mig lite om dagen....

I morse åkte vi ju till öppnis, jag och Hector kom dit vid halv 10 och det var bara vi där första 20 minuterna....men vi hade det jättemysigt...=) Dom sista 5 minuterna av ensamhet så låg vi där på golvet och kramades...sååå mysigt

Sitter just nu och tittar på Idol...
Det var precis en tjej som flippade ur totalt när Johan Palm sjöng och satte sig ner på knä framför henne och sjöng....hon blev helt riktigt hysterisk..hehe
Sen tog dom upp henne på scenen efteråt och hon var nog i chocktillstånd, helt crazy....hehe
Fan vad kul....=)

Iallafall så var vi inte så många på öppnis, det var jag&Hector, Angelica&Jens&Noel&Milton och Helen&Elias&Alex.... Och Marlene såklart..hehe
Angelica och lilla Amelia var förbi en stund också, lilltjejen hade precis fått sin 3 månaders spruta...och hon hade blivit jätteledsen....stackars liten!
Det blev spagetti & köttfärsås till Lunch och sen blev det lite bananchokladkaka till fika...
Vi åkte hem strax efter 13 för jag kände att jag hade så jäkla mycket att göra och ville bara hem och starta med städningen!

Väl hemma så tig Eric Hector och mowgli och gick ut på en timmes promenad...och under tiden så städade jag badrummet och han städa klart sovrummet och vardagsrummet...endast damsugning i alla dom rummen. Men det tog jag ju när dom var hemma... samt städning och så i Hectors rum.
Jag har dammat varenda lilla vrå..hehe
När det bara var köket och hallen kvar så tog vi och åkte ut till Willys för att handla för då var klockan nästan 4 och vi var tvungna att handla innan Hector blir trött och ville ha sin kvälmsgröt!
Vi handlade pepparkakshus som vi ska byga ihop i morgon och sen lite ingridienser till morgondagens bak och julstök. Men nu kom jag på att jag glömde saffran...!!!
FÅr handla det i morgon när vi ska ner på stan för att handla lite glödlampor och sen ville Michelle ha en säng til sitt pippihus...hehe

När vi kom hem efter Willys så fick Hector gröt och Eric började med middagen medanst jag röjde undan i köket...det blev fullkornsris och köttfärsås igen hehe...men gott blev det.
Sen blev klockan halv 7 och jag vilade maten framför datorn och vid 7 så åkte jag för att hämta Michelle.

Japp det var min dag...just det alla julgrejor är intagna ifrån förrådet och står nu i köket så dom måste jag gå igenom idag för att se vad som måste fixas och så!

Nu ska jag umgås med min goa familj för barnen ska alldeles strax gå och sova.
Det blir väll en till uppdatering senare, eventuellt med lite foton kanske!
OM jag orkar!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker