15 november, 2008

Full Rulle hela dagen!

Åhh vad skönt att få sätta sig ner i soffan och bara slappa...! Jag är så himla trött nu...
Hector har precis somnat och Michelle tittar på bolibompa...eller ja nu är det adam & eva.. Sen har Eric gömt sig igen...hehe..han är i Hectors rum och tränar.

Natten till idag var lite komisk, Hecto rvaknade runt 3 och ville ha mat, så Eric gick upp för att göra i ordning en flaska till honom, men när Eric kom tillbaka så måste han ha glömt bort att Hector skulle äta upp maten också för han la sig ner och somnade...hehe
När Hector sen vaknar vid 7 på morgonen och är lite smått börkig så säger jag åt Eric att ta honom eftersom att han lovade att jag skulle få sova lite extra idag....
DÅ ser Eric flaskan som står brevid honom och säger att han inte har ätit något inatt.. Oj, konstigt att han bökar då...han måste ju vara jätte hungrig!
Men Hector vill inte äta direkt när han vaknar...men han åt upp allt senare och så somnade vi alla om...skönt!
Men han var alltså utan mat från kvällen till morgonen ...helt sjukt!

Dagen började runt 10 idag..=)
DÅ gjorde Eric iordning frukost och så...Hector fick äta havregrynsgröt för första gången och tyckte det var jättegott..!! superbra ju....
Sen efter frukosten så började jag att röja lite ifrån gårdagen, eftersom att det inte blev så mycket gjort igår..
Vid 11 dök Madde och Lucas upp...jättekul att dom ville komma förbi..!
Barnen lekte och lekte....och lucas var så himla söööt, för ahn kunde säga HEctor....hehe..det låter så himla gulligt! SÖTNOS..
Sen blev det tajm för lunch... det blev korvstroganoff.... alla åt och sen gjorde vi iordning oss för att ge oss ut på en promenad i det fina vädret. Visserligen så blåste det ganska mycket men det gjorde inget...så skönt att komma ut bara!
Vi var väll ute i 1½ timme ungefär...
Lucas och Michelle sprang omkring och lekte...sen höll Lucas på att låtsas ramla i gräset hela tiden och det tyckte han var jätte kul...han är ju så härlig!
Michelle var jätteduktig och orkade gå hela vägen...=)

När vi kom tillbaka så åkte Madde och Lucas hem och jag och Michelle åkte ner på stan för att handla mat och lördagsgodis.

Det har varit full rulle hela dagen!
När vi kom hem efter en tur på stan så ställde jag mig för att laga middag, det blev fläskfilé i ugnen med hemmagjord sås och potatis....sååååå jäkla gott tycker jag! Mmmm!
Michelle tyckte också att det var jättegott, hon åt upp allt kött, och Michelle äter typ inget kött annars..hon gillar inte konsistensen. Men detta tyckte hon om..!
Sen var det bara att röja undan för sen skulle det komma besök.

Erics syster Helena och hennes kille Nils kom förbi 1 timme för att hälsa på Hector lite...Hector fick en present också....en baseballspelare med med en bithandske och den hade en liten bjällra i sig,...jättefin.
DOm åkte strax innan 7 och då somnade Hector nästan på en gång..han var jättetrött.

Men nu bökar han lite grann.... han ligger just nu i min famn och kramas!

Åhh jag är så trött att jag skulle kunna somna redan nu..eller ja för flera timmar sen också för den delen..men men,,,
Ikväll är det dansbandskampen på tv och sen tack gode gud....Efter det så kan vi gå och sova.

Nu ska jag bara slappa...men först ska jag försöka ta mig ork till att lägga in lite foton från idag....

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker