11 november, 2008

Nu har jag lite tid över...

SÅdär då har man fått lite tide över för att sätta sig och skriva av sig... Jag har haft fullt upp hela dan idag...men det har vart kul..=)

JAg kom inte i säng förrens runt 1 inatt... satt uppe och pratade med en barndomsvän till mig på msn, så tiden bara rann iväg...den gör ju det när man har kul..! Men jag fick lida över det då Hector vaknade kvart i 5 och ville absolut inte somna om. Han had elite magknip inatt också ..Jag försökte i 45 minuter men sen gav jag upp så vi gick och satte oss och titta på tv, det är sååå tråkigt att sitta uppe då, eftersom att det absolut inte går något bra på burken...men men, har man något val? NEJ!
Hector somnade sen vid 7 så vi kröp ner i sängen igen, jag var hur trött som hellst..och vi sov till 9...

Kvart i 10 kom Anneli och Oliver för att leka med oss..=)..det var trevligt och så skönt att inte behöva ränna omkring varje gång man ska umgås... att bara låta barnen leka med varnadra i hemmamiljö och vi umgås lite mer avslappnat..det är super! Inte för att barnen leker så mycet med varnadra, det blir mest inspektion..hehe..men det är ju kul det med!
Vi käkade Pytt i panna med ägg o rödbetor till Lunch, snabbt och enkelt....
Oliver testade Hectors gåstol idag, hehe han har ju ingen sån men han tyckte jättmycket om att sitta i den, superkul. Barnen tycker ju om att sitta i gåstolarna eftersom att dom får mera frihet, kan stå eller sitta när dom vill och även röra sig mera fritt... Hector älskar iallafall sin gåstol!!
Dom gick runt halv 2 tror jag att klockan var...
Tack för en trevlig förmiddag tjejen!

Sen när dom hade gått så gjorde jag iordning mig och Hector för en tur ner på stan...vi åkte ner för att fika på Aroom med tjejerna + barnen...Anneli och Oliver kunde inte följa med, det var lite synd..men det är svårt att planera in så alla kan träffas samtidigt, alltid är det kanske någon som inte kan. Men vi andra hade iallafall jättetrevligt!
DEt var Linnea, Mikaela, Ellinor och jag + alla 4 barn...hehe! Även Frida och Viggo satt med en liten stund.
Vi satt och tjattra som vanligt..=) Det är alltid lika trevligt och kul när vi träffas, jag är så glad över att jag har träffat så många nya vänner!
Vi kom iallafall fram till att vi alla nästa helg skulle ha en trevlig vinkväll alt. drinkkväll...ska bli superkul. Hoppas bara att alla kan..!

sådär det blev en liten paus i skrivningen..
Har varit och gett Hector lite gröt, han var super hungrig..tror jag det när han endast har ätit 1 flaska ersättning + ½ burk mat + lite fruktpure sen klockan 1 inatt...helt otroligt att han inte vill ha mat oftare...men nu åt han nästan 2 portioner gröt och ½ burk fruktpure så nu känner jag mig inte lika orolig..men han kan ju inte bara leva på gröt tycker man.!
I morgon är det ju Onsdag så då ska vi upp till Öppnis som vanligt, så då tänkte jag kika in på BVC för att väga honom en extra gång för att se så att han inte går ner i vikt eller nått pga att han inte äter som han brukar...Och går han upp i vikt så behöver jag ju inte oroa mig.! Hoppas, hoppas...

Nu är jag sååå trött kan jag bara tala om...man blir ju det när man inte sover ordentligt, men jag har bara mig själv att skylla, och pyttelite Hector eftersom att det är han som vaknar sååå jättetidigt!
SÅ ikväll blir det nog tidigt i säng, och då är det nog bara kanske, för jag brukar piggna till senare på kvällen... nä jag måste sova mycket i natt, annars kommer jag säkert inte vara någe rolig i morgon!
Babbel babbel.........

Eric står nu och värmer på pytten som blev över från Lunchen, och steker lite ägg såklart...själv är jag inte hungrig, har ju först ätit lunch och sen nere på Aroom, så min mage är mätt. Fast inte så länge till tror jag..hehe

Oj vad jag skriver, nu ska jag ta en paus.

Älskar mina Änglar

2 kommentarer:

Frida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Frida sa...

Oj så knasigt det blev! Skulle skriva att barn inte svälter sig själva frivilligt, så oroa dig inte :) Han äter när han är hungrig!

Lilypie 1st Birthday Ticker