27 november, 2008

Godmorgon

SÅ då var det ännu en ny dag på det hektiska schemat....

Jag har precis duschat och Hector har fått lite gröt till frukost. Jag har börjat lägga om hans matschema eftersom han börjar med välling nu också..
Såhär kommer det på ett ungefär att se ut nu:
8-9 Frukost - 1½ portion gröt + fruktpure
ca 12 Lunch - 1 burk mat + fruktpure
15 Mellis - 1 flaska ersättning eller banan eller nått liknande
17-18 Kvällsgröt 1½ portion + fruktpure
20 - 1 flaska ersättning
23-24 - 1 Flaska välling

Sen sover vi gott till frukosten, förhoppningsvis..hehe

Som ni ser så skrev jag banan, jag tror inte att det var det han inte tålde för nu har jag gett honom lite några gånger utan negativt resultat...
Så det är ju bra...=) så nu ska jag kolla vad det annars kan ha varit...eller om det bara var någon period av magknip helt enkelt.! Vi får se....

Nu ligger Hector här brevid mig i soffan och föröker krypa, han är sååå duktig. Men man mörker ju att han blir trött ganska fort och ger upp efter några försök...!

Natten idag har inte varit så jättebra, Eric har bökat runt i sängen och varit dyngsur..Han har nämligen varit febrig inatt..
Igårkväll hade han 38,3 så han mådde inte så bra när han kom hem ifrån jobbet...vi åt några äggmackor och satte oss och tittade på en film innan vi gick och la oss.
Men pga Erics bökande så har även Hector bökat.....Men men, det är sånt man får leva med!

I morse vaknade Hector halv 8 ungefär, lite tidigare än vanligt men det är nog för att det har bökats under natten...

Eric blir hemma från jobbet idag, han mår så dåligt!
Så då passar jag på att åka upp till Ikea och toys r us för att julhandla lite, ska väll in en sväng på rusta också eller nått, sen behöver jag in på något claes olssons också!
SÅ det blir en shoppingrunda idag med..=)
Vi skulle ha åkt i morgon tillsammans men jag tänkte att jag gör det idag istället så är det avklarat! Sen är det ju inte säkert att Eric mår bättre i morgon och kan följa med...!

SÅ nu ska vi göra oss klara för att åka...
Jag hoppas att det inte är alltför mycket folk bara, men då hoppas jag väll på för mycket antar jag..hehe Men det är ju bättre att åka idag än i morgon!

Måste bara berätta att när vi satt i köket när Hector åt sin gröt så frågade jag HEctor vart pappa var...han tittade på mig och sen vände han huvudet mot Eric och log...Han gjorde det flera gånger om....Är det inte härligt när dom börjar förstå vad man säger till dom och att dom vet vem som är vem.... Min underbara lilla HEctor!!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker