26 november, 2008

Bullerbyn....??

Oj vilken dag, vi har haft fullt upp frå morgon till kväll....

Nu är Hector precis klar för kvällen, han har ätit sin kvällsgröt och sen har han även fått badat med sin nya badstol....(en spn som dom kan sitta i själva) Jag köpte nämligen en sån idag på baby & junior och han tyckte att det var jättekul att sitta där och plaska...=)
Han låg precis på golvet och lekte men ville inte göra det längre så han hamnade här i mitt knä och lyssnar just nu på kråksången...hehe

Hela kvällen igår så höll Eric på och åma sig om att han trode att han hade feber och grejor...men det hade han ju inte.... men han mådde illafall lite dåligt.
Han mådde även inte så bra under natten och har bökat omkring i sängen så han har stört Hector i hans sömn så Hector sov inte så bra inatt....
Vid 5 så gick Eric och Hector upp för ingen av dom kunde sova.. sen tror jag att klockan var halv 7 när dom kom och la sig igen....Så sov vi ända tills klockan 9..=)

DEt var bara att gå upp direkt och göra sig iordning för vid 10 ville vi komma iväg med Anneli och Oliver till Öppnis!
SÅ upp och klä på sig, städa lite, sminka sig, plocka disk och diska flaskor, Plocka in alla torra kläder från tvättställningen för att sen kunna hänga upp den blöta...och mycket mycket mer....
Men vi gick hemifrån runt 10.20...
Men fy sjutton vad jobbigt det är att dra vagnen i snömodden ute....Helt jäkla sjukt tungt!!

Vi var framme vid öppnis strax efter 11 så fort av med kläderna och så sprang vi in och satte oss för att vara med på sångstunden som redanhade börjat...men vi han vara med på några sånger iallafall.. sen satt vi och lekte lite..
Måste bara tala om att lilla Oliver har börjat ställa sig i krypställnig...han är ju så duktig..hehe

Just nu har jag lyssnat på "var är tummen" snart 5 ggr...eh..hehe! Han tycker att den är jättebra..=)

Men iallafall så efter barnens lunch så gick vi ner på stan för att vi skulle ta oss en bit mat...Det blev Linnea&Nova, Jag&Hector, Mikaela&Liam och Anneli&Oliver så vi var inte så många idag..hehe!
Men när vi kom ner till Aroom så gick det inte så bra att sätta sig där och äta... dom håller ju på att bygga om och just idag höll dom på för fullt så det fanns inga platser och det var skit överallt...hehe..
Men på Fredag öppnar dom igen....i ett nytt koncept och ett nytt namn..=)
Så det blev mälarens..hehe
Mmm salld till hela bunten..=) Och gott var det!
Så där satt vi i någon timme och babblade..hehe.. DEt är så trevligt att umgås med dessa tjejor.! Jag och Mikaela kom iallafall fram till att vi skulle gå och besöka föräldrakoperativet bullerbyn... Dom hade redan ställt Liam i kö där så vi ska väll ställa Hector i kö också men man vill ju även gå dit och besöka dagiset för att se hur det är. Det tycker jag är jätteviktigt!
Sen anledningen till att jag vill ha hector på ett föräldrakoperativ är för att jag vill vara delaktig i hans dagisgång mycet mer än vad man blir om han går på ett komunalt dagis! Där vet man ju knappt nånting om vad barnen gör eller hur dom vuxna är mot barnen ... Jag kommer att känna mig mer trygg med att lämna Hector på ett dagis där man är delaktig....!
SÅ enkelt var det..hehe
SÅ det måste jag ta tag i nu också....

Sen gick jag och Anneli och shoppade på konsum och sen en sväng förbi på baby & junior, det var nämligen där jag köpte badstolen..=)
Efter shoppingen så skulle vi ta oss hem också....och nu var vagnarna fulla md matkassar och grjor så det blev mycket tyngre att dra vagnarna i snömodden och så skulle vi på det även kämpa oss upp för den jobbiga backen också....det kändes som att man aldrig skulle komma hem!
Sen hade jag även så jäkla ont i min fot också så det gjorde ju inte saken bättre...=(
När vi sen väl var hemma så dog jag...hehe nej inte riktigt men HEctor låg och sov i vagnen och jag satte mig med datorn i soffan och snackade lite med Eric på msn!
Han måde lite bättre nu men längtade hem....min stackars sjukling! Men jag tror inte att det är så allvarligt för han ville nämligen träna när han komemr hem så....ja orkar man det så är man väll inte döende iallfall!

Hector låg och sov i 1 timme i vagnen...=) Och jag kunde slappna av en stund!
När han sen vaknade så var han helt dyngsur..han låg ju i vagnen med overallen på sig....jag ville ju inte direkt ta av honom den för då hade han ju vaknat!
Så ja han var rätt blöööt! hehe

Nu ska jag ta Hector, han ligger här bravid mig nu och leker med sin napp...han börjar bli trött. Lite jobbigt med tanke på att han ska sova för natten om en timme...så vi får se om han håller sig vaken tills dess...vilket jag inte tror, men man kan ju hoppas!
Tänkte lägga upp lite fina bilder på min lilla älskling senare också..=)

Älskar mina Änglar

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som en härlig dag=) tyckte att jag såg er på mälarns när jag va på väg hem.. Hoppas att allt är bra med er alla.. Kramar!

Lilypie 1st Birthday Ticker