20 november, 2008

Snart kommer tänderna, hoppas jag!

Nu har Hector äntligen somnat efter mycket om och men....Jag antar att edt är tänder på G..för han är sååå kinkig! Ligger och biter på allt...och njuter verkligen när man kliar honom på tandköttet. Vi köpte en tandborste idag till honom och den bara älskar han när jag borstar lite försiktigt i munnen...så söööt!
Men när han skulle somna så höll han på och böka som bara den, han låg och bet på sin napp hela tiden och blev samtidigt sur för att han ville ju även snutta på den....
Men man kan ju inte göra både och min lilla älskling...!
I förpackningen som tandborsten låg i så fans det en lapp med lite information på, och där stod det att när dom håller på att få tänder så kan dom få utslag i ansiktet, diarre, och lätt feber....
Åhh då förstog jag varför Hector har utslag på sina kinder...han har haft jättemycket utslag på kinderna i 3-4 dagar, och jag har hela tiden trott att det har varit lite babyeksem konstigt nog med tanke på att han ALDRIG är torr.... men nu tror jag att det hänger ihop med tandsprickningen....Hoppas det iallafall..hehe Sen har han även haft diarre i några dagar.... feber vet jag inte eftersom att jag inte har kolalt tempen på honom..men han har inte varit så speciellt varm..!
Så vi får väll se om det kommer någon liten tand snart!=)

Och Eric har precis åkt till jobbet också, så nu sitter man själv här i mörkret och gluttar lite på tv.. Snart börjar nytt läge och efter det är det Hell´s kitchen...yihoo..hehe
SÅ jag hoppas jag hinner skriva klart innan det börjar!
Skynda, skunda...=)

Jag och Hector åkte till Eskilstuna runt halv 11 idag och shoppade...Och jag hittade ett fint linne och en kofta till..sen köpte jag även en ny bh och lite armband..=)
Hector fick ett par kängor till vintern..=) Superfina...
Men det är en sak som jag tänker på som irriterar mig sååå hemskt mycket...
Varför är det döskallar på nästan precis allt som är till killar?
På byxor, skor,tröjor, vantar, mössor,ALLT!
Vad är det som gör att det är snyggt och coolt? JAg fattar inte, vad är det för fint med döskallar, jag tycker detär skitfullt!
Men iallafall så var det en liten döskalle på hans skor, men som tur är så syns den inte när man har byxor eller nått över eftersom den sitter på skaftet/spännet!
Men annars var dom superfina och han såg sååå cool ut när han provade dom här hemma sen..hehe!

Jag åkte förbi P.o.P också för att leta efter en overall eller Jacka+byxa till Hector, och jag hittade lite olika allternativ, men jag ville att Eric skulle var med och bestämma..det var allt från 900:- till 1300:- så det är ju mycket pengar..=(

Men som tur var så när vi kom hem så åkte vi först hem för att hämta Eric och sen ner på stan för att handla lite...
Då hittade jag en jättefin svart overall i hans storlek på Lindex...som jag har letat...i alla affärer i flera veckor, men nu är den funnen! Hittade även finkläder till honom som vi tänkte att han skulle ha på julafton..=) SÅ ortoligt sött..hehe
Så i morgon ska jag ner och köpa det åt honom...hängde nämligen undan allt så att ingen annan kunde köpa kläderna. HAHA!

Vi var även in på Baby och junior och köpte nya nappar till hans flaskor...en storlek större och tandborsten..!

Jag var även in på systemet för att handla lite till i morgon.... då blir det ju party med tjejorna! Ska vara hos Mikaela till 18 ungefär...och där ska vi vara och tjattra och ha så roligt.=)
Sen kanske det även blir utgång senare på kvällen om det är någon som hänger på, jag tycker ju att det är såå kul att dansa..eller rättare sagt, jag ÄLSKAR det..hehe
Det ska bli skitkul i morgon!
Men...
Jag är även riktigt nervös....ska ju vara utan Hector hela kvällen...åhhhh tanken gör mig lite ledsen! Och jag har ju ingen aning om hur det kommer att kännas med tanke på att jag ALLTID, ALLTID ör med honom... vart jag än är och vad jag än gör så har jag min lilla gris med mig..hehe
Men det kommer nog att gå bra..hoppas jag.
Sen kommer ju Eric att få lite egentid med Hector också..eller inte lite utan ända till Lördag eftersom att han får ta hand om HEctor hela natten också...
Jag kommer att lägga mig i soffan när jag kommer hem, vill ju inte lägga mig inne i sovrummet och osa alkohol...då vaknar väll Hector full på lördag morgon...!
Sen är jag även skitnervös över hur jag kommer att reagera på alkoholen...kommer man inte att känna ett skit eller kommer man däcka efter ett glas???
Jag har ju inte druckit på över ett år. sist var när jag var ute med jobbet och det var nog augusti förra året...så vi får se hur detta kommer att gå....

Nu ar jag skrivit och skrivit och jag måste se på tv NU....så har jag glömt något så skriver jag om det senare!
lägger in bilder sen på Hector skor m.m

Älskar mina Änglar

1 kommentar:

Anonym sa...

ha super kul idag tjejen, dansa gärnet, det är så fruktansvärt kul.. Kramar

Lilypie 1st Birthday Ticker