17 november, 2008

Trygg Hansa

Åhh vad arg jag blir på dessa försäkringsbolag......

Jag ringde till trygg hansa för att få ersättning för Hectors sjukhusvistelse, men då säger dom att jag inte ska få någon!

Det står så här:
"Om ditt barn blir inskrivet på sjukhus för vård betalar vi ut ersättningför sjukhusvistelse. Ni får ersättning från första dagen. utan karenstid"

Men han sa att jag bara får ersättning om man sover över...? Då blev jag skit sur och sa att dom kanske ska ändra i deras produktblad isåfall, för där står det från första dagen!!!!
Annars ska det ju stå att man år ersättning från första dagen vid övernattning...? Eller??
Jag blev iallafall sur och tillslut så fick jag min ersättning..=)

Han höll med mig om att det borde stå så isåfall..men jag tycker att det är konstigt att dom som jobbar där ite har så stor koll...
Om jag inte hade reagerat så hade jag inte fåt någon ersättning, och det är ganska mycket pengar det handlar om..

Jag fick som ja ville tillslut men jag tycker inte att man ska behöva tjata till sig sin ersättning och bevisa att man har rätt till den..eller?

Försäkringsbolagen försöker då med allt!!!
Men mig lurar ni inte...!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Villen tur ni hade då! Vi har inte ens fått nåt för när Milton opererades och då sov vi där i 2 nätter. Plus bensin och de till Uppsala och tillbaka ett antal gånger=(picar

Lilypie 1st Birthday Ticker