17 november, 2008

en JOBBIG natt.....

då har jag och Hector precis vaknat efter en skön förmiddagstupplur...=) Det blev en hel timme..hehe
När jag vaknade så hörde jag att Hector höll på att böka omkring i sin säng, o ja visst...hehe han låg där och försökte se ut över spjälskyddskanten för att kunna titta på mamma,...min älskade sötis...
Det såg så himla gulligt ut..=)


Natten har inte varit rolig kan jag tala om..
Det började med att när jag skulle gå och lägga mig så vaknade Hector till, och eftersom att han låg i sin egen säng så blev han jätteledsen men efter jag hade tagit upp honom så somnade han om ganska fort..
Men så fort jag la ner honom i sin säng igen så började han att böka omkring...jag tror även att magen spökade lite inatt också... men han ville verkligen inte ligga i sin säng. JAg höll på så där i säkert 1 timme med 7-8 försök. Tillslut la jag mig ner i min säng med honom och lät honom somna in en längre stund för att sedan försöka igen.. efter en halvtimme kunde jag lyfta över honom....
Sen under en tre timmars period så vaknade han titt som tätt för att få min närhet, han ville hålla mamma i handen och gosa lite...men jag var heeeelt slut vid denna tidpunkt!
Sen vaknade han vid 4 för lite mat och då ville han absolut inte sova i sin egen säng men somnade så fort han la sig i min...att han kan känna sån skillnad? SÄng som säng eller...hehe

Nej jag förstår ju att han känner sig ensam i sin egen säng, precis som jag....sen saknar han även mammas närhet och doft precis som mamma saknade Hectors!
Så jag förstår honom....min lilla älskling!

Så klockan 4 fick han komma över till min säng och sova med mig, och då sov han bra ända till klockan 8..=)

Jag tycker att det gick väll ganska bra för att vara första natten, men jag kan lova att jag var trött i natt och i morse....jag är ju inte van vid att gå upp flera gånger per natt eftersom att Hector har sovit nästan hela nätterna förut...!
Jag kan säga att jag har tur som har en sån duktig pojke..=)

Nu ska jag ta hand om Hector som står och gnäller i sin gåstol i hallen....

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker