29 november, 2008

Mitt liv går just nu på reserven...

Nu är jag totalt döende..=(
Min ork och energi har gått på reserven hela kvällen...

Vi har iallafall klätt granen, den blev jättefin och sen har jag julpyntat lite men inte alls så mycket som jag hade velat, men jag får ta resten i morgon!
Vi har bakat pepparkakor och gjort ett pepparkakshus...och jag brände mig på det smälta sockret som man limmar ihop huset med så jag har en liten blåsa på fingret som gör svin ont...jag är ju så jäkla klantig heeel tiden, jag kan lyckas med allt alltså! Igår tappade jag grinden på lilltån så den är alldeles svullen och blå...hehe och sen har jag typ ont överallt ändå.

VI har även gjort lite pyssel som apelsiner med nejlikor och pyntat adventsljustakarna med mossa och lite grejor....
Jag var hlt slut innan vi började och är nu helt utslagen.. vill bara gå och sova och vakna upp frisk i morgon så jag orkar ta resten av pyntet då!

Hector har krypit något steg idag med armar och ben, han är ju såå otroligt duktig! =)
Så fort han hamnar på golvet så tränar han och an tycker faktiskt oftast att det är roligt..han är såå söt!

nu ligger båda barnen och sover sen 1 timme tillbaka, eller ja Hector somnade runt halv 9 och Michelle somnade efter lilla melodifestivalen, hon tyckte dom var så bra så hon satt här i soffan och var helt inne i teven...hehe
Sen somnade hon som en stock....

Michelle är lite hostig så hon har hostat ett par gånger nu inne i sovrummet, inte så bra med tanke på att Hector vaknar då.... men vi bär ju ut henne om en stund eftersom att hon sover i soffan när hon är här...! Men när vi är vakna så stör vi ju bara henne om hon skulle lägga sig i soffan direkt..

Jaha Eric har precis tränat och står nu i duschen sen vet jag inte om vi ska titta på en film eller om vi ska ta och sussa kudden!??
Sussa kudden låter ju skönast faktiskt men vi får se...

Sen hoppas jag att jag vaknar i morgon med massor av energi och ork till att göra klart allt, sen måste jag även slå in lite julklappar så att jag kan lägga undan dom så det inte tar en massa plats i köket... känns lite trångt där nu med alla julsaker och julklappar....och jag hatar när saker och ting är halvklart...

Jag drack lite te precis i hopp om att halsen skulle kännas lite bättre men icke då!
Ska gå och ta mig en halstablett nu...

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker