13 november, 2008

Tog en lååång paus i skrivandet på detta inlägg...!

Idag har det inte hänt så mycket, men dagen har varit lång..! Jag är trött och nu har jag huvudvärk också..=( Skönt att helgen börjar nu, så att Eric också är hemma...det är mycket mysigare då! Och man hinner så mycket mer när man är två....

Just nu så ligger Hector på golvet och försöker krypa, han kämpar på för fullt..han är ju så duktig!

Det kom inga foton på posten idag, men jag hoppas dom kommer imorgon...annars får man ju vänta hela helgen...och har jag otur så kommer dom inte förrens veckan därpå, jag längtar sååå efter bilderna på Hector, dom blev ju så fina..!

Så efter 5 timmars paus i skrivandet så tänkte jag fortsätta nu..hehe, man har ju inte all tid i världen..! Jag satte mig och lekte med Hector och pappa på golvet..och fastnade där i ca 1 timme tills Hector somnade vid 20 och då passade vi på att titta klart på Indiana Jones och sen så var det ju tv tajm...först nytt läge och sen min favorit, Gordon Ramsey i Hell´s kitchen..=)

Vid 2 tiden idag så promenixade jag och Anneli med barnen till öppnis, vi skulle inte vara på träffen med föräldragruppen förrens kvart över 3 men vi gick tidigare så vi kunde få våra avtryck...Hectors fot blev super fin..=) SÅ nu ska hans had och fot hängas upp på väggen! =)
Eric följde med också men han tog bilen dit eftersom att han skulle gå ut och gå med hunden innanhan kunde komma dit..så han var där till när träffen började...

Under träffen så gjorde vi dom sista massageövningarna och sen satt vi och pratade lite grann, kom in på ämnet "Barns Sömn" och vi diskuterade lite hur vi skulle få våra små att sova, mm..och jag har ju inte riktigt det problemet med svåra nattningsrutiner och uppvaknanden på nätterna, men man kan ju dela med sig av sånt som funkar för oss, mm det är alltid bra att byta lite information och tips mellan varandra..=)
Efteråt så åkte Eric för att handla lite mjölk och sånt och jag promenixade hem med Anneli...jag hade stegräknaren på mig idag när vi gick dit o hem...6500 steg bara fram och tillbaka till öppnis, fatta hur långt man går när man tar en tur ner på stan också..shit! Sen går man ju steg hemma också m.m.. Och ändå går man inte ner i vikt!! Helt sjukt....¨
Rekomenderat att gå varje dag är 10000 steg och det kommer jag lätt upp i varje dag....Ofta så går jag nog mins det dubbla!
Jaja men man mår ju bra av promenixerna iallafall...=)

Hector och jag var hemma innan Eric..men han kom typ efter 5 minuter. Då satte vi igång med maten och Hector fick sin kvällsgröt...
Idag blev det kassler m. ris och gräddsås...och självklart gele till det också..=) Och det var hur gott som hellst..!!
Hector blev jättetrött efter gröten och satt nästan och somnade i sin stol medanst vi satt och åt, såå söt min lilla bebis är.... Men sen när vi var klara och gick in i v-rummet så piggnade han till lite och ville leka, och det var då vi la honom på golvet för att öva med krypnadet, och sen så lekte vi jättemycket så han skulle bli trött och vilja sova sen...

Och somnade gjorde han också...han sover fortfarnade så sött.

Nu ska väll vi också gå och lägga oss, hör att Eric står i köket och gör iordning mackor till sig, så här sent!! aja baja.... man ska inte äta på nätterna...vi ska soooova!
Jaja han är vuxen och gör som han vill...

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker