29 november, 2008

En underbar och fantastisk upplevelse!

DEt blev tyvär ingen till uppdatering igårkväll....vi hade fullt upp och HEctor var vaken till strax efter 11...haha skitkul..? NEJ!
Men han ar ganska lugn så det var ju bra iallafall...
Efter han hade ätit sin flaska med ersättning i går kväll så lägger han världens spya över hala mig och hela soffan.....han har aldrig spytt så förrut!
Konstigt, men det gick bra och efteråt så måde han prima..hehe

Vi satt och tittade på filmen på smällen, den var faktiskt ganska bra..=)
Jag får sånna tillbakablickar till min graviditet när jag ser någon som är gravid...en saknande känsla och jag längtar till min andra graviditet som jag ska försöka njuta av så gott som möjligt..den första graviditeten är ju allt så nytt och jag mådde så jäkla dåligt mesta dels hela tiden men det kommer jag inte ihåg nu som tur är..=) Nu minns jag bara alla mysiga stunder med samtal och lek med den lille som jag inte visste någonting om... hans sparkar och puffande inom mig, fattar ni? I MIG!!
Helt sjukt att denna lilla varelse som jag har i min famn just nu har vuxit och blivit den han är i min mage...hehe Helt underbart fantastiskt!
Min graviditet var det bästa som hade hänt mig och jag hade aldrig varit lyckligare.... trots alla spyor, ont i bäckenet, jobbiga sammandragningar, en magsjuka i slutet av graviditeten, svullnad av all vätska, att vara kissnödig konstant....you name it.! Så var det dom bästa 9 månaderna i mitt liv...=)
Men sen hände något fantastiskt, Hector kom efter 14 timmars värkarbete och då fanns det inget i hela världen som kunde slå den känslan man hade när han kom upp på min mage....KÄRLEK....att man kan älska någon så otroligt mycket på bara någon sekund, en liten varelse som man aldrig har träffat, han har bott i mig i 9 månader..
Jag kände honom som en spark eller ett puff.... eller varför inte som den som låg ivägen om nätterna när jag ville sova..hehe
Det var helt magiskt.....jag var nu mamma!
Min underbara son var här och jag kände bara kärlek.......

Fast samtidigt så blev allt en så stor förändring, jag hade inte längre någon att prata med eller buffa med i min mage utan han var framför mig!
Ännu i dag så kan jag känna att jag saknar min bebis i magen....den stora bubblan som det växte ett liv i..helt underbart....
Men jag är lyckligare nu än någonsin...=)
Hector är det bästa som har hänt mig och jag älskar honom så otroligt mycket!

Nu ligger han och sover i min famn här medanst jag skriver....

Natten har varit superduper bra... HEctor somnade igår strax efter 11 och vaknade i morse vid 8 tiden..helt otroligt..=)
HAn sov hela natten i sin egen säng utan att vakna en enda gång..han är ju så duktig!

När jag vaknade i morse så kände jag något som jag absolut inte ville känna en dag som denna...JAg var alldeles tjock i halsen och hade superont i halsen och även täpt i näsan... åhhh jag är förkyld...skit också. Jag kände direkt att energin inte fanns för allt jag ville göra idag...=(
Men jag ska göra så gott jag kan för att hinna med allt...

Så nu måste jag sätta igång...

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker