27 november, 2008

En dag med fullt ös... och jag är helt slut..hehe

Jag måste bara börja med att tala om att Hector har försökt att krypa idag...=)
Eller ja han ställer sig på alla fyra och gungar och så slänger han sig framåt eller trycker med benen och låter huvudet och armar bara släpa med...hehe
Ja det ser iallafall jätteroligt ut..!
Han kämpade hur mycket som hellst så han var alldeles slut när han var klar..
Min duktiga pojke....
Sen har han även röjt här på kvällen springandes i sin gåstol. Han har plockat flera blad från min blomma och rivit ner ljusstakar från fönstret, vält tvättställningen haha han har verkligen varit hur busig och vild som hellst!

Men nu sover han sen 20 minuter ochjag och Eric har precis smällt i oss några korv m bröd...det blev en snabb och sen middag, men jag har verkligen inte haft tid till att laga någon annan mat och Eric orkar inte för han är ju sjuk!
Ja som sagt så tiden har inte varit på min sida idag....jag hade velat haft några timmar till så att jag skulle kunna fixa ännu mera grejor som behövs göras....
Klockan var 8 nu på kvällen alltså när jag kunde sätta mig ner och slappna av för första gången på heeeela dagen... ja sen klockan 9 i morse.... 11 timmar med fullt ös..haha

Jag och Hector har varit uppe på Ikea och Toys r us idag, vi åkte hemifrån vid halv 11...
Först var vi tvungna att tanka bilen sen bar det av....upp till stora stan! HEhe
När vi kom upp så skulle vi få en parkeringsplats vid Ikea, och då har dom ju familjeparkering där man måste ha barn för att få stå.... men jag lovar mer än hälften har inte barn och står där ändå! Hur jäkla sjyst är det? JAg tycker att det är så jäkla själviskt....!
Jag fick ställa mig så lång bort man bara kunde och sen när jag gick förbi familjep. så blev jag sååå arg för det var minst 3 bilar som parkerade där just då och ur hoppade det 2 personer ur varje bil men inget barn.... Jag blir ju så arg...dessa parkeringar finns ju för att underlätta för oss föräldrar.. förstår dom inte det.?Nej dom ska bara ha en parkeringsplats så nära som möjligt och sen skiter dom i alla andra! HAha så jäkla kul.....vilka människor det finns!

Men men , vi gick in och shoppade lite, det blev lite nya slevar och sånt till köket, fårskinsfäll (fusk), julfiltar till soffan, julgranspynt, och lite annat smått och gott.!
Efter Ikea åkte vi till Toys r us och köpte leksaker....=)
Leksakerna som jag hade köpt i E-tuna till Hector var 100-120:- billigare här...fan vad arg jag blev,.. så jag bestämde mig för att köpa dom här jag tjänade ju totalt 220:- på det och sen åka ohc lämna tillbaka do som var köpta på BR i E-tuna.
Sen är alla barnen klara förutom en så det käns skitskönt! Alla vuxna är typ också klara...alltså jag har npg aldrig varit klar så här tidigt förut!....Jag har bara 4 klappar kvar att köpa, det känns helt underbart sköööönt.

Efter Leksakshandlandet så for vi hemmåt.....
När vi svängde av motorvägen hemma så svängde jag in på Mc donalds för att handla lite snabb mat med tanke på att jag skulle vidare till Eskilstuna efter ha varit hemma och lämnat av lite grejor och hämtat leksakerna som skulle tillbaka till BR....
Så sen hem och hämta upp Eric för han skulle passa Hector i bilen när jag sprang in på djuraffären för att handla hundmat, sen hem igen och lämna Eric...han tog med siglite saker in och hämtade retur leksakerna till mig....
Sen for jag och HEctor till Eskilstuna... Ja vi har flängt runt som ett par vantar idag hehe!

När vi kom upp så åkte vi först in till stan för att lämna tbx sakerna och sen gick vi in på clas ohlsons som ligger brevid BR för att handla lite ramar och sått o gott.
Sprang även in på Hm för att handla lite julklappar...haha
Men tro inte at jag åkte hem efter det...nehäädå!!
Vi for ut till tunapark....för att handla blommor på plantagen..
Det blev lite fina julstjärnor i olika storlekar och färger...murgröna och mossa. Köpte även en jättefin skål också som jag skulle göra ett blomsterarrangemang i..

Sen åkte vi hem.....
Jag var helt sluut när jag kom hem men det var ingen ideé att sätta sig ner utan det var bara att börja röja direkt.
Hector fick lite gröt och sen satt Eric med honom i badrummet när han badade...han tycker det är jättkul att sitta i sin badstol...=)
Medanst dom satt där så kunde jag röja... och ja jag röjde från klockan 17-20 haha i tre jobbiga timmar!
Jag planterade om blommor, gjorde blomsterarrangemang, ljusarrangemang och lite annat roligt fix för julen...sen skulle sakerna packas upp och jag städade i kökslådorna i köket för att kunna slänga allt skit och alla gamla slevar...sen la jag ner dom nya fina....=)
Shit alltså ja jag har haft fullt upp hela dagen och gjort massor...men skulle ha velat göra mycke mer...

Men det får jag ta i morgon...! =)

Nu ska jag bara ta det lungt......jag är så jäkla trött.
Snart börjar nytt läge och efter det Hells kitchen så jag ska ha en mysig tv kväll och sen ska jag sova jättegott..!!

Ja Hector blir ju 6 månader nästa vecka och vi får väll se om han kryper ordentligt innan 6 månaders dagen..! Det skulle faktiskt vara roligt....han är ju på god väg kan jag säga....han tar sig framåt i krypstälningen men han kryper ju inte som standard geonom att växlingsvis förflytta händer å fötter....men det kommer.....

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker