31 mars, 2009

Hector är sjuk...=(

åhh, vilken dag det har varit...

Jag har haft en enorm mens värk hela eftermiddagen, det gör så ont att jag knappt kan röra på mig. Jag blir så arg, inget hjälper ju heller. Jag har inte haft så här ont sen innan jag blev gravid, alltså på ca 1½ år och det har varit så skönt att slippa denna hemska smärta, men nu är den här igen, men jag hoppas att det bara är för idag...

Sen på allt också så har Hector blivit sjuk. Han hade 38.9 i feber när jag tog tempen för en stund sen..=( Han har varit hängig och gnällig hela dagen och allt har bara varit fel enligt honom. Men nu förstår jag ju varför...min stackars lilla plutt.
Just nu ligger han och sover här vid mig i soffan, men han sover väldigt oroligt...

Dom gångerna Hector har orkat leka lite så har han bara gjort sig illa, slagit i sitt lilla huvud hela tiden. Han har helt enkelt varit jätte klantig hela dagen..
Precis innan Eric skulle gå till jobbet så ramlade Hector in i spisen i köket, han slog ju åter i sitt lilla huvud och fick ett långt rödlila streck över ena kindbenet och neråt kinden. Min stackars lilla älslking, men förutom det märket så gick allt bra...

Jag är hungrig också, jag har inte kunnat göra något att äta till mig på hela dagen eftersom att jag har såå ont och dom gångerna vi har varit i köket så har Hector fått mat och sen blir det raka vägen till soffan och vila...
Det gör det inte lättare heller att man ska kramas med en gnällig och ynklig liten Hector hela tiden heller, så jag får helt enkelt vänta på att Eric kommer hem så han kan göra mat till mig. Och jag är enormt sugen på cola och sötsaker också..=(

Nu ska jag lägga mig brevid Hector och gosa lite, vi får helt enkelt vara dåliga tillsammans..

Älskar min sjuka pluttis

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker