01 april, 2009

Feber, feber o feber

Sitter här med en sjuk Hector i famnen... han somnade precis. Innan vi satte oss här så kollade jag tempen och han hade 38.9..min stackars lilla plutt och inte kunde jag ge honom någon alvedon heller eftersom att man inte kan ge dom för tätt heller. Han fick en vid 12 tiden så han kommer att få en nu när han vaknar.. det är var fjärde timme tror jag..får kolla det sen.

Natten har varit ganska jobbig för Hector då han har haft över 39 graders feber hela tiden.. han fick en supp när vi gick och la oss vid 23 tiden igår... och han hade jättesvårt att komma till ro, börkade och flåsade. Han andades jätte tungt och fort nästan som om han var anfådd, men han är inte täppt i näsan eller nått.. stackars liten!
Sen vaknade han vid 4 tiden och hade 39.2 så då var det bara att tanka med alvedon och försöka få honom lugn, han är jätte ynklig!

Dessutom så luktar det ju även feber om honom, min lilla plutt!

I morse tog Eric Hector eftersom jag fortfarnade hade en enorm mensvärk, skitjobbigt! Men det är lite bättre nu..=)
När jag klev upp vid 10 så hade Hector 38.9 i feber så det ligger där omkring hela tiden..

Jag skulle till Vc och prata idag så det var jättejobbigt att lämna ifrån honom till farmor som satt barnvakt, eftersom att han var sjuk. Annars hade det ju känts lite lättare, men när ens barn är sjukt så känner man sig så maktlös och vill vara hos honom hela tiden.
Men det gick bra, dom hade varit ute på promenad och Hector hade sovit så gott som hela tiden...

När jag kom hem strax efter 14 tiden så hade Hector precis vaknat och var ganska så pigg men jag visste ju att det var för att alvedonen värkade som bäst just då och att han precis hade sovit till sig lite energi. Men vi passade på att gå ut på gården lite i det fina vädret och mysa i solen.. Hector kröp omkring i gräset och tyckte det var jättekul och Mowgli var även med ut och låg och solade i solen..=)
Nä riktigt mysigt var det.. men efter 30 minuter orkade inte Hector mer, han började bli gnällig och trött så då gick vi in igen. Men det är så viktigt att få frisk luft och sol när man är lite dålig så den lilla stunden var välbehövlig för honom...

Hmm jag vet inte riktigt vad vi ska göra idag... det blir att sitta och kramas med Hector hela dagen och myspysa..=)
När han sover och så, då ska jag väll försöka passa på att rensa dom 2 fulla papperskassarna jag har med papper..blandat med skit och viktigt, så det ska sorteras och sättas in i pärmar.. så jag har lite jobb framför mig, och det är så jäkla trist, men det måste göras.

Jag undrar varför Hector har feber, för han är varken snorig eller förkyld.. Men det kanske är någon 3 dagars feber eller nått, det märks väll antar jag. Får googla lite på det...

Nu ska jag surfa runt lite.. ska kolla på presenter till Hector...=) Han blir ju hela 1 år om 2 månader så det måste ju planeras och inköpen måste ju göras i tid..m.m. Tänk att min lilla pluttis är så stor nu, tiden går så himla fort! Jag är så enormt stolt som mamma till denna underbara lilla Hector, han är verkligen det bästa som finns..=)!!!!

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker