31 mars, 2009

Min tand gick sönder..=(

Ojojoj, vad jag har varit dålig på uppdatera här nu... jag har varken haft ork eller lust, men nu är jag tillbaka..=)

Jag har nyss kommit hem ifrån tandläkaren..=( Fick åka dit akut då min tand som sitter längst bak i underkäken gick sönder.. tanden har ju fyra hörn och hela ena hörnan lossnade..=( Helt sjukt!
Så nu har dom dragit ur biten som satt löst och slipade ner tanden lite så att den inte ska belastas så mycket och så fyllde dom igen hålet som blev... Men tandläkaren sa att jag skulle förbereda mig på att tanden kommer att behövs tas bort..NEEEJ... det är ju den enda tanden jag har där bak!! Nu låter det som att jag är tandlös, hehe.. och det är jag också, snart iaf..*snyft*

Det har varit fullt upp hela långa helgen...

Fredagen så var vi på öppnis med Veronica o Liam, där vi åt mat och så. Efter det så åkte vi ner på stan och hämtade ut tapeterna till Hectors rum och hadlade lite.. Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer..hehe
Eller jo dom förljde med oss hem och Eric slipade väggarna som skulle tapetseras och senare på kvällen efter dom hade åkt hem så började vi tvätta allt i rummet, för det var ju slipdamm ÖVERALLT!!! Skrubbade även väggar o golv eftersom att väggarna måste vara rena när man tapetserar.. Sen började vi även att tapetsera den mörka tapeten, men när klockan var 1 på natten så gav vi upp för vi var sååå trötta, men vi hade iaf gjort hälften då...=)

Lördagen tog jag sovmorgon och sen åkte jag och hämtade Veronica o Liam, vi tog en lunch på stan och kollade runt lite innan vi åkte hem till oss, då sysselsatte Veronica barnen medanst vi tapetserade färdigt den mörka tapeten. Cecilia o barnen var även förbi en sväng mitt i tapetseringen..=)
När det var klart så städade jag i ordninng i rummet så barnen kunde leka där inne istället för att röja i hela lägenheten...
Vid 16 blev vi klara och så satte jag igång med maten.. efter maten så blev det bus och lek med Hector o Liam och sen började klockan bli mycket och då var det sängen för Hector...
Sen gjorde vi inte så mycket mer.. Det var chipsen och colan som kom fram, och en mysig tv-kväll...=)

Söndagen åkte jag, Hector, Veronica o Liam till Mariefred för att kika på klädbytardagarna men vi var där 5 minuter för allt var typ bara SKIT! Sen åkte vi hemåt och lämnade av dom hemma hos dom och vi åkte hem...Det blev en slappar söndag, jaglåg i soffan och mådde skit hela eftermiddagen. Så det blev inte så mycket gjort men Eric målade iaf väggen som vi ska sätta upp en fondtapet på..=)

Måndag blev det fika med Ellinor o Angelica + barnen såklart, och en massa andra ärenden uträttades även när jag ändå var nere på stan. Eric hade passat på att måla andra omgången på väggen så nu är det klart att tapetseras, men det blir nog inte förrens i helgen, för nu jobbar Eric eftermiddag och då får man inte så mycket gjort.
Efter turen på stan så åkte jag och hämtade upp Eric o Mowgli och vi åkte ut till Willys för att handla mat till Hector och efter det så åkte vi till Madde, Daniel o Lucas i Mariefred.
Där tillbringade vi hela em, lekte med barnen och åt god mat..=) Sen vid 18 tiden gick vi även ut en sväng och lekte i lekparken. Men då kunde inte jag roa mig så mycket för på vägen dit så tuggar jag på mitt tuggummi och vipps så gick min tand sönder...hehe
Jag försökte få tag i en jourtandläkare men det fanns ingen så jag fick helt enkelt vänta tills idag..
Hector somnade i bilen på vägen hem, vi åkte därifrån strax efter 19 så det var inte så oväntat. Men när vi kom hem så bytte vi bara om till pyjamas på honom och så fick han en flaska välling och somnade sött...=)

När jag ringde till tandis i morse så fick jag först ingen tid fören den 15 april, helt galet!!! Jag kan ju inte sitta med en trasig tand i två veckor och inte kunna äta! Men hon hade verkligen inga tider till mig så jag fick helt enkelt ta den tiden.=( Men en halvtimme senare ringer hon och säger att tandis i åker hade fått en avbokning så jag kunde åka dit...=)
Det var skönt att dom ordnade det så snabbt.. för annars ade ju inte jag fått i mig någon mat, och tanken på inflammation var inte heller rolig då jag redan har det i käken!!
Det gick relativt bra hos tandis även fast jag har världens tandläkar skräck..jag är riktigt stolt över mig själv..=) jag grät och grät och hade mina panikattacker, och dom fick påminna mig att jag måste andas ett antal gånger men jag klarade av det..=)

Nu ska jag gå och ge Hector lunch..Jag är också jättehungrig men jag måste vänta en timme till innan jag får äta med tanke på lagningen.

Älskar mina änglar

1 kommentar:

Makrill sa...

Gud vilket sött barn du har! =)

Lilypie 1st Birthday Ticker