09 mars, 2009

Flygrädd..!

Idag fick jag sovmorgon, haha.... Gick nog inte upp förrens vid 11, det blev lite väl sent men, tack ändå..=)

Vi har plockat och fixat lite här hemma.. Jag har målat bokstäverna (HECTOR) nu så jag väntar bara på att dom ska torka så jag får se om jag måste måla dom en gång till eller om jag kan sätta upp dom på väggen i Hectors rum..!
På tal om rum, jag skulle vilja byta rum med Hector så att han får ett större rum.. och vi behöver ju inte ha så stort egentligen.. Men då måste det tapetseras om innan eftersom att det är lila tapeter i vårat sovrum och det kan ju inte han ha. haha..inte ens jag vill ha det så det kommer nog att bli en omtapetsering vilket fall som hellst..

Japp nu vaknade Hector, han har sovit i 40 minuter ungefär och vi har precis ätit lite lunch..

Igår...

Eric och Hector kom hem vid 3 tiden och jag hade världens huvudvärk, usch.. jag får det nästan varje dag..skitjobbigt! Men iaf så sov Hector när dom kom och han sov vidare i 2 timmar, hela två timmar... det händer nästan ALDRIG! Men han var väll trött, vi fick till och med väcka honom för att han skulle kunna somna i någorlunda tid på kvällen.

Kvällen blev lugn och vi tittade på tv och surfade in o ut på olika res sajter för att hitta en lämplig, rolig och billig resa till i sommar...men det är så svårt, jag vill åka överallt och ingenstans..
Dessutom så får jag panik bara jag tänker på flyget, hjälp! Jag har aldrig varit flygrädd förut, men nu när Hector finns så har jag blivit det.. Jag är skiträdd för att det ska krascha, eller vad som hellst och jag får panik av tanken på att Hector skulle överleva och inte vi, eller tvärtom.. Eller bara tanken på att nu ska vi dö, och det tar ju en stund innan man träffar marken så man hinner ju lixom känna efter och se på sin son och tänka att va fan gjorde vi det här, jag riskerar mitt barns liv för lite sol!!!!

Nä, jag vet, jag får panik! Och jag vet att det låter lite underligt kankse.... Men samtidigt så vet jag ju att det händer fler bilolyckor än flygolyckor, och bil åker man ju varje dag.. men där har man lixom kontroll, på ett flyg så har man ingen kotroll alls, 10.000 meter upp i luften och inget val än att förlita sig på en pilot..

Så det blir nog starka lugnande tabletter för min del om jag ska flyga!!

Jaja...

Hector bökade lite under kvällen igår, han kunde inte komma till ro och somna in ordentligt.. men det berodde väll troligtvis på att han hade sovit så länge mellan 15-17...
Men han somnade väll runt 22 tror jag och sen sov han som en stock!

Nu ska jag gå och gosa med mina killar och sen har jag faktiskt funderat på att åka ner och träna, det vad ett tag sen nu så jag känner att jag måste komma igång nu!!

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker