22 mars, 2009

Helgen...

Ja då sitter man här i lugnet efter en fullspäckad helg, Hector ligger och sover o Eric är på jobbet. Tycker lite synd om honom, han har varit vaken sen 7 i morse och hållit igång hela dagen och är nu och jobbar hela natten...

Jag har tänkt på det här med att byta rum med Hector så att han får det stora rummet.. Vi sover ju bara i vårat rum och i Hectors rum leker vi i hela dagarna, så det blir bäst så...
Japp, fredag kväll när jag låg och grubblade innan jag somnade så kom jag med iden att nu SKA vi byta rum, men en del detaljer var tvunga att fixas först.

Vi åkte upp till IKEA på lördagen och köpte en ny sängram, då den sängramen vi hade tog så mycket onödig extra utrymme, och sen köpte vi även ett nytt datorbord som är mycket, mycket mindre än det vi har + en ny datorstol.
Sen blev det lite annat smått o gott också som vägglampor till sängen då vi inte ska ha sängbord och en ny taklampa m.m

Det var en utmaning att få in allt i bilen kan jag tala om, men det gick eftersom att vi är bäst på att få allting att fungera, haha!
Väl hemma så ställde vi bara in grejerna i hallen och sen blev det middag och mys i soffan hela kvällen, eller ja Eric tog och tränade lite innan han kom och satte sig men sen blev det tv-tittande o mys.

Hector sa även ett nytt ord i lördags, nämligen ordet ÄTA..."äita" lät det, han är ju för söt min underbara Hector..=)
DEt var nämligen så att när Eric skulle köra ner bilen efter att vi hade ställt in alla grejer som vi hade handlat så sa han , "Har du kommit på något att äta?"... Och då satte sig Hector och sa "äita, äita"...hehe

Ja efter frukosten i morse så tog vi och satte igång här hemma med att byta rum, Vårat nya rum är nästan färdigt, det är lite småfix som måste göras och så.. Och det skulle även behövas målas om där eftersom att tejpen på bokstäverna vi hade på väggen i Hectors namn slet ner tapeten, så nu står det HECTOR i bortsliten tapet på väggen, hehe...men det är inte panik. Det första som måste målas/tapetseras är Hectors nya rum eftersom att det är lila tapeter där inne och det kan man ju absolut INTE ha i ett pojkrum tycker jag, hehe
Så i morgon ska vi ner och shoppa lite färg eller tapet så vi kan fixa där inne så fort som möjligt, möblerna o leksakerna är nämligen bara inställda så det är ett rent KAOS där inne...=(
Men det kommer att bli sååååå bra!!! Nya sovrummet är superfint och jag är jättenöjd med rumbytet...=) Det blev mycket bättre så här...

Madde och Lucas var även förbi här på eftermiddagen och lekte lite, skön att prata med någon annan om annat, och jag är så glad att vi har haft så mycket att göra denna helg och att vänner och så har tittat förbi för det får mig att inte hinna grubbla så mycket och det får mig även att må lite bättre..=)

Idag lagade Eric ugnsstekt falukorv packad med tomat, lök och sen inlindat i baccon och ost..åhh så otroligt gott, haha...och till det blev det ju självklart potatismos..=)
Eric är så duktig och jag är så otroligt glad att han finns här hos mig och Hector, Eric har stöttat mig jättebra i allt och jag skulle inte klara mig utan honom...Och Hector han är min ögonsten och får allt att kännas så otroligt bra, även om jag är nere så får han alltid mig på bra humör och han får alltid mig att känna mig älskad och det är helt underbart!

Nu ska jag ta det lite lugnt här och titta på tv, sen blir det en tidig kväll för mig, jag är trött och sliten och behöver vila upp mig lite för morgondagen..

Älskar min underbara familj

1 kommentar:

messan sa...

Förstår att du är en stolt mamma till den underbara!!!
Kram

Lilypie 1st Birthday Ticker