15 mars, 2009

En underbar dag med SOL!

Sitter här och spanar in lite resor igen.. vill så gärna komma iväg i sommar på en liten semester. Har pratat lite med min kära vän Madde + familj och hoppas såååå otroligt mycket att vi kan åka någonstans tillsammans...=) Det kommer att bli så jäkla kul i så fall.....
Världens finaste, tänk att denna gossegris är MIN son...=)
Idag har vi bara tagit det lugnt..
När vi vaknade och hade gjort oss i ordning och så då drog vi ut i SOLEN!!!! yihuu...hehe VI gick på en lång promenix och var ute i det härliga vädret i 2 timmar... så otroligt skönt!
Hector fick gå på asfalten och sitta ner på marken bland grus, barr och kottar och massa gräs...=) Han tyckte det var så spännande och tog i allt o verkligen kände efter vad det var för något.. sen var han ju tvungen att smaka på allt också såklart, hehe
Vi stannade till i en lekpark och så fick Hector gunga för första gången och han tyckte det var jätte roligt... thihi.
Här sitter Hector och undersöker allt roligt som finns på marken...=)
Tittar upp på mamma som står och pratar i teleluren...
Åh så roligt det var att gunga, leendet var som klistrat på min lilla HectorMina finaste!!!
Men nu är det KÖRT!
Sen Hector fick komma upp och känna friheten från vagnen och undersöka marken och allt som fanns där så ville han inte åka vagn längre... hehe
Han bråkade så fort han hamnade i vagnen och det händer aldrig annars...

Jag förstår honom, han har upptäckt något nytt som var superkul, han fick känna på friheten och sen det härliga vädret gjorde ju även honom glad.. Det är ju klart att han inte vill sitta still i en trist vagn om man nu kan få komma upp och leka med allt som han tidigare bara har sett, aldrig rört och undersökt..
Åhh så härligt...=)

Hector gick hela 11 steg idag...=) Han börjar bli riktigt duktig och tycker nu att det är roligt att öva..Jag är såå otroligt stolt över denna gobit..Min underbara Hector!
Hans framtand har kommit fram ganska mycket nu, han är ju så söt i sina små gryn, hehe.. Det är roligt att se hur han nu börjar bita i saker på ett annat sätt, att han kan använda tänderna från två håll och verkligen bita tag.. men det är inte lika skönt när han biter tag i mammas näsa, thihi!
Blomjord är gott, tycker Hector...thihi
Hector somnade som en stock lite innan halv 7 nu på kvällen, han hade nämligen endast sovit lite mindre än en timme idag så han var super trött.
Eric ligger också och sover, han ska jobba Fm nästa vecka så han ska ju upp tidigt..

Gårdagen då...
Den var supertrevlig...=)

Först så hade vi besök av Erics systrar Theresia och Helena och även Helenas Nils.. Vi åt lunch och lekte med Hector, sen gick vi ut på en promenad.. Det var inte det bästa vädret men det var ändå skönt att komma ut en stund. Vi gick ner till Larslunda, Daniel spelade nämligen match där så vi hämtade upp Madde o Lucas så dom kunde åka hem till oss och vara där tills Daniel var klar.. Dom åkte bilen upp och vi andra tog och promenixade tillbaka..
När vi kom hem igen så kramades vi hej då vid bilen och sen åkte våra gäster hem...
Fick även fina tulpaner som står och pryder bordet i köket..tack tack..=)

Eftermiddagen bjöd även då på mycket trevligt sällskap men min Madde + familj...=) Det är så kul att träffas o umgås..!!
Vi åt god mat som blev fläskfile i ugn med hemmagjord champinjonsås och ris + sallad, åhh så gott...hehe Sen deckade alla i soffan, proppmätta.
Efter ett tag dukades chipsen, dippen, godiset o läsken fram för att ladda inför finalen i melodifestivalen...När det var slut så åkte dom hem, Lucas hade somnat så sött här i soffan och sov vidare som en stock medanst dom klädde på honom ytterkläderna, trötta barn var det här..hehe
Super trevlig och roligt hade vi och jag hoppas att det sker oftare än var tredje månad, haha
Polarn o Pyret sitter och leker...
Jaha, vinnaren i melodifestivalen var ju ett skämt..haha...jag gillar inte sån musik men det blir säkert bra, jag bryr mig inte så mycket, bara roligt att titta och hänga med lite..hehe

Nu ska jag titta lite på tv och sen ska jag knoppa..

Älskar mina underbara killar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker