23 mars, 2009

Spindelfobi!!!!

Då var det måndag och dagen började tidigt, redan 6.20 vaknade Hector och ville upp o leka..så det var bara att samla kraft och kliva upp..
Eric låg i soffan, han ville tydligen inte väcka oss när han kom hem vid 6 men det hade inte spelat s stor roll, hehe

Vi slappade i soffan ett tag innan jag satte igång och röja i Hectors nya rum, det är ett enda kaos där och vi har massor som ska slängas och säljas...
Så är det någon som vill ha en ny sängram så har vi en Hopen ä160x200 säng+2 sängbord som säljs till ett billigt pris, endast 900:-...=)

Jaja, efter en stunds plockande hoppade jag in i en dusch, Hector satt i sin matstol i badrummet och
väntade snällt på att få bada.. Han satt och var överlycklig och ropade "Baaada, bada, baaada" hehe, åh vad söt han var..=)
När Hector badade så passade jag på att göra mig iordning lite...

Hector ligger nu i min famn och myser o gosar, han är lite trött..och det är jaaag med!! Men jag har inte tid att sova idag..
Vid 10 ska jag möta upp Veronica o Liam och vi ska ta oss ner på stan och kolla lite, måste in på F-kassan och fixa med papper om sjukskrivningen och sånt, så Veronica o Liam ska få leka med Hector under tiden..Sen kanske vi tar en lunch eller nått...jag vet inte. hehe

När Eric vaknar vid 13 tiden sen så skulle vi åka och handla färg/tapeter men det blir nog i morgon för jag tycker vi ska göra oss av med skräp och möbler som vi inte ska ha hemma innan, så det blir nog några turer till kvitten istället för att kasta skiten! Och sen måste det fixas med annat smått o gott här hemma...

Igår kväll vid 22 så tog jag en bok och skulle lägga mig i ett varmt bad och bara njuta av lugnet, men det varade inte så länge.. när jag hade börjat tappa upp vattnet och var redo att plumsa i då ser jag den, den stora, äckliga, vidriga och förskräckligt STORA spindeln, ÅHHHH hjääääälp!
Den satt ovanför badrumsskåpet och jag som har fobi kunde knappt vara där inne, men jag som skulle ta ett varmt avslppnande bad ju, så jag smög in, smög mig på spindeln med en schampoflaska och ska slå till den, men av någon anledning så kände han på sig att jag skulle komma och göra mos av honom så han hoppade ner bland alla grejer uppe på badrumsskåpet, och jag flög 2 meter bakåt med hjärtat i halsgropen....
Ja, det började bra det här, jag skulle ta ett avslappnande bad men det började med en panikartad jakt efter en stor elak spindel...hehe
Jag tar mitt vapen (schampooflaskan) och börjar försiktigt att flytta på lite grejer och jag såg honom och jag tror jag skrämde iväg honom när jag då fick panik och bara slog till allt...hehe
Ja då var det bara att leta upp honom igen, denna gång satt han på sidan av badrumsskåpet och den sidan hänger precis över badkaret..Jaha, hur ska jag göra nu då? Om jag missar honom så ramlar han ju ner i badkaret och det är det sista jag vill! Men jag siktade och slåg men träffade såklart inte och han föll ner men hamnade precis vid sidan av badkaret och jag såg honom krypa in under badkaret... NEEEEJ!!!!!!!!!!!!!
Vem vill ha en jättespindel under badkaret när man ska slappna av...? Absolut inte jag.!!!!
Men efter några sekunder så kröp han fram igen, det var väll för blött där under för honom, och nu såg jag min chans, jag tog flaskan och gjorde mos av honom, och för säkerhetens skulle så gjorde jag mos av honom några gånger till...hehe

Efter en panikartad jakt på denna jättespindel så hoppade jag ner i mitt varma bad och börsökte slappna av men det tog sisådär 10 minuter innan jag lugnade ner mig någorlunda och i denna stund när jag väl börjar njuta så hör jag det jag inte ville höra just vid detta tillfälle.. Hector hade vaknat..
Jaha, då var det bara att gå upp då... det var mycket man fick njuta av ett så kallat varmt avslappnande bad som man hör talas om att många tar... Är det bara i filmer detta fungerar felfritt? hehe

Jaha nu ska jag göra mig klar här...=)

Älskar mina underbara killar

2 kommentarer:

Sarah sa...

Jag har oxå spindelfobi och nu kommer dom jävlarna fram. Jag är inte så modig att jag vågar mosa dom. Jag sprayar ner dom med hårspray tills som dör o sen får nån annan ta bort dom. hihi

*Stolt Mamma Till Hector* sa...

fan vad smart, det har jag aldrig tänkt på. Nästa gång blir det hårsprayen, då kommer det garanterat gå snabbare att få den jäveln död...hehe

Lilypie 1st Birthday Ticker