02 mars, 2009

Goder morgon!

Nu ligger Hector inne i sovrummet med pappa, han vaknade när jag la ner honom i sin säng så förhoppningsvis så somnar han om i pappas famn.

Natten har varit relativt bra, Hector vaknade vid 12 och var vaken ett tag men jag lät honom vara kvar i sin säng med förhoppningen om att han skulle somna, han stod där och hoppade och pratade en bra stund..Han stod och sa "där" säkert 150 gånger och sen växlades det till "mamma" sisådär 150 gånger och tillslut eskalerade det till ett "MAMMMMA"... hehe
Så då fick han komma till mig i min säng och då somnade han nästan på en gång...=) Min söta pluttis, sen sov han fram til halv 7 kanske, men vi klev inte upp förrens strax efter 7.

Det har blivit lite dåligt med bloggande i helgen..=( Varför vet jag inte, har väll helt enkelt inte orkat...

Lördagen blev relativt seg, det blev varken skridskor eller bowling... Vi tyckte att det var så kallt och ruggigt ute så vi åkte ut till Erics föräldrar och fikade en liten stund på dagen och sen strax efter 14 tiden så åkte vi för att bowla, men...
När vi hade kämpat oss ner för alla trappor så fick vi kämpa oss upp igen för att det fanns ingen ledig bana förrens klockan 22 på kvällen, HALLÅ!!! sen när har det varit så fullt i bowlinghallen?
Så vi åkte hem och Madde o Lucas tittade förbi och lekte, dom stannade kvar på middag som blev tacos..gotti. Efter middagen som blev relativt sen så åkte dom hem och vi förberedde barnen för nattning.
Det blev en kväll med framför melodifestivalen, och det var den sämsta deltänvlingen på länge, inte ett enda BRA bidrag, alla var skit eller medel...uscha!

Söndagen blev slapp på förmiddagen, vi gjorde helt enkelt ingenting, hehe och sen strax efter 13 tiden så åkte jag och Hector ner till Emilias kalas..Tänk så stor lilla tjejen har blivit... hela 1 år, eller ja hon fyller ju inte år förrens i morgon men ändå! Och nu börjar alla kalasen komma här, en efter en. Alla kompisar ska ju fylla år nu det kommande halvåret..=)
Vi stannade inte allt för länge, det blev en snabb visit...Kramades med Emilia och sen lekte barnen lite och så blev det lite fika. Hector fick äta lite tårta och smakade på min kaka, (drömmar), han tyckte det var jättegott..!

När vi kom hem så tog vi det lite lungt återigen innan vi skulle åka och lämna Michelle, vi åkte runt halv 5 och sen på vägen hem så stannade vi till på Willys för att handla lite mat till Hector och köttfärs... Stötte på Mikaela, Tony och Liam där inne också, andra dagen i rad som jag och Mikaela springer på varandra, hehe världen är då liten ibland!

Väl hemma så blev det ännu en slapparstund, hehe och sen åt vi mat och vipps så var klockan 8 och Hector sov och Eric åkte till jobbet! Så var man själv.....

Jag satt och spanade in lite olika förslag på semestrar till i sommar, jag blir galen! Vill vinna massa pengar och resa, resa, resa.........

Just ja, Hector säger ju nu även "nej" hehe hans 9:e ord...=) Han är ju så duktig!

Älskar min underbara son

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker