06 mars, 2009

Ett jack i överkäken....

Nu har Hector somnat, han har varit lite omtumlad hela morgonen och har inte riktigt orkat leka.. Sen har han även velat ha nappen i konstant vilket han aldrig brukar vilja ha när han är vaken. Stackars liten, det är inte lätt alla gånger..

När jag bytte blöja på honom så såg jag något svart i munnen, precis under överläppen vid framtänderna (som han inte fått ännu).. Så då lyfte jag lite försiktigt på läppen och ja, där var jacket.. ett stort jack i överkäken där tanden ska komma ut, konstigt att han har ont, det är även som en liten blodblåsa under jacket, där av anledningen till att det såg svart ut.. Sen hade han även ett lite mindre jack på insidan av överläppen.
Eftersom att det sitter i munnen också så blöder det ju hela tiden, eller ja, det rinner ju inte men det blöder lite grann eftersom salivet fuktar såret..

Åh vad jag tycker synd om min Hector, det måste ju göra jätteont det där, och jag antar att det svider i munnen på honom.
Jag hoppas att han mår lite bättre efter en liten morgonvila..

Jag hade ju tänkt och planerat att jag skulle åka ner till komvux vid 11.. att jag skulle hålla Hector vaken hela förmiddagen och sen natta honom innan jag gick så att han kunde sova iaf en timme så inte Eric hade behövt att gå upp så tidigt. Men så blir inte fallet nu.. jag får helt enkelt vara hemma tills Eric går upp och sen åka ner till skolan.. Provet får jag väll göra lite senare än klockan 13 eftersom att jag behöver plugga ganska mycket innan!

Nä nu ska jag göra klart alla uppgifterna å det bara är att nöta in allt sen.

Älskar min underbara bebis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe neeeej nej de var inte så jag menade=)

Lilypie 1st Birthday Ticker