19 mars, 2009

En jobbig natt...

då var det en ny dag och vädret är fint, jag längtar så efter att min Eric ska komma hem ifrån jobbet vid 14, jag saknar honom sååå otroligt mycket idag! Jag behöver honom här hemma och få känna att man har en trygg famn att hållas i...

Natten till idag har varit riktigt jobbig, Hector vägrar att sluta äta på nätterna. Det går jättebra vissa nätter men oftast ska han äta, äta o äta!
Han får ju sin kvällsvälling vid 19, sen ska han äta vid 12 och sen vaknar han mellan 04-05 och vill ha en till flaska välling.... det har inte varit något problem hittills men nu känner jag att han börjar bli så stor att han verkligen inte behöver äta så här ofta om nätterna..

Inatt vaknade han nämligen vid 4 och bökade, 20 minuter senare ber jag Eric att komma in med en flaska välling, och efter vällingen så brukar Hector somna om, men INTE då!
Tiden gick och jag la ner honom i sin säng en stund för att se om han somnade själv men icke då... då stod han och vrålade efter PAPPA i en kvart och det kändes skitjobbigt... hallå sen när blev du en liten pappa gris? Nä då det är klart jag blir glad över att han ropade efter honom men det kändes som att han var sur och arg på mig...Och känslan över att sitt barn är arg på en är inte rolig..=(
Men självklart tror jag inte att det var så...
Efter en stund i sin säng så tog jag upp honom till mig igen och vi satt å kramades i 20 minuter och han ville verkligen inte släppa taget om mig. Och självklart kan jag kramas hur länge som helst med min underbara Hector så länge han inte bökar o bråkar...
Efter mycket om och men så somnade han om vid halv 6 kanske och då somnade även jag som en stock!
Sen gick vi upp vid halv 8...

----Blev en lite paus för Hector var trött, nu ligger han och sussar i min famn (09.40)-----

Ja morgonen har varit lugn, vi har inte gjort så mycket alls...bara det vanliga, bytt blöjor, ätit frukost, klätt på Hector och lekt lite.... ja som en vanlig morgon.
Men jag har inte gjort något med mig själv ännu, hehe... jag ska faktiskt äta lite frukost nu och sen är det nog tajm för en dusch och göra mig i ordning lite.

Jag har även tagit mod o kraft att ringa till vårdcentralen så nu ska jag få komma dit i morgon och prata med en läkare och ta prover för att se varför jag mår som jag gör.... skönt att äntligen ta tag i det, men det var skiiit jobbigt att samla sig för att ringa..men nu är det gjort och kl 14.30 ska jag vara där i morgorn..=)

Nä nu vill jag ha hem min Eric!!!
Jag funderade på om vi skulle åka och hämta honom efter jobbet, vi får se hur det blir med det...

Just ja, Hectors 4:e tand har tittat fram nu..=) det är hans vänstra framtand upptill.. höger sett från mig. Så ja, det kan nog vara därför som han var bökig inatt, eftersom att tanden inte var ute igår, och det gör säkert jätteont precis innan tandköttet spricker...
Stackars liten.. men nu har han 4 små gryn och han gnisslar tänder konstant!!

Nu ska jag lägga ner Hector i sängen så jag kan äta lite frulle, jag är så hungrig..

Älskar mina underbara killar

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanon Vännen!Att du har ringt...

Lilypie 1st Birthday Ticker