06 mars, 2009

Neeeej,, nu har det hänt!!!

Jaha då har det hänt!!!
Vaknade i morse av ett skrik och jag flög upp ur sängen och javisst, nere på golvet vid fotänden låg Hector och hade gjort ett dyk rakt ner i golvet...lite tur hade han iaf, för han landade nämligen på den mjuka mattan. Men det gjorde ändå fruktansvärt ont på honom och vi kramades en stund och sen gick vi upp och tvättade bort blod och sånt runt munnen och så fick han dricka lite vatten för att skölja munnen...
Jag tror att han bet sig i läppen eller nått liknande, eller om det var nappen som gjorde illa honom i fallet.. vet inte riktigt, det är svårt att se eftersom att han inte är så med hjälplig när man ska kika in i munnen...

Nu sitter vi här i soffan och myser, han är lite nedstämd men kommer snart igång här hoppas jag för att leka lite. Allt gick bra och japp, nu har det hänt och jag som har varit så orolig och byggt barriärer och gjort allt i min makt för att detta inte skulle ske.. men mina hinder hjälpte inte så mycket, han börjar ju bli stor och kan ta sig över/förbi det mesta.
Allt gick bra iaf men det gjorde så ont i mitt mammahjärta när han grät av smärta..inte kul, inte kul!
Mammas lilla hjärta....

Jag hoppas att detta ändå ger med sig något gott, att han förstår att det gör ont att hoppa ner från sängen med huvudet före. Jag försöker träna honom i soffan att han ska gå ner med benen före och det har gått ganska bra, han kan ju ta sig ner själv då... men nu ville han tydligen ta sig ett litet dyk.. stackarn!

Hector somnade vid halv 8 ungefär igårkväll och han hade precis fått i sig lite gröt så han fick inte någon välling vid läggdags men jag tankade då honom innan jag gick och la mig strax efter 12 och sen sov han till 4.. då han vaknade och i vanliga fall ska han ju få en flaska, men inte nu längre! Han bökade runt i sängen ett tag och låg där och pratade med sig själv men somnade tillslut.. och ja sen vaknade jag av ett skrik som sagt vid 7.

Nu är Hector uppe och leker runt, fast just nu står han vid v-bordet och bajsar, uscha vad det luktar här, haha!

Igår när Hector hade somnat och Eric åkt till jobbet så satt jag och pluggade konstant tills klockan slog 12.14.... bläää jag var så trött i huvudet och ändå blev jag inte klar! Shit, jag har prov idag i nk, och jag är inte klar ännu. Men jag får väll plugga nu på morgonen och sen sitta några timmar nere på skolan innan provet ska skrivas.. Det kommer säkert att gå bra.

Nej nu måste jag byta blöja på lilla herrn här!

Älskar min underbara Hector

1 kommentar:

EmiliasMamma sa...

Stackars Hector..Men det är ju sånt som händer..Stor KRAM

Lilypie 1st Birthday Ticker