17 mars, 2009

Åh vad härligt det är...=)

Jahapp då var ännu en dag slut och jag ska alldeles strax gå och sova..

Strax efter 12 idag så gick jag och Hector ut på gården en stund och lekte, det var jättemysigt och Hector tycker det är så roligt att sitta o krypa omkring på marken, kladda med leran, gruset och allt annat som finns, hehe
Fick även sällskap av grannens katt, som Hector kröp omkring och jagade för att han ville gosa med den.. Men katten verkade inte bry sig så mycket..hehe. Så fort Hector satt still så kom dn fram och strök sig längs honom och det var ju super kul, thihi

Det är så underbart att se sin son få utvecklas på en helt ny nivå, han sitter där i gruset och inspekterar varenda lilla milimeter på stenar, känner o knådar i grus o lera, spanar in buskarna o träden som vajar och ja det är helt underbart!
Shit vad mysigt vi hade när vi var ute.. synd bara att det var lite småkyligt och efter en halvtimme så var Hectors händer lite kalla, han ville ju nämligen inte ha vantar på sig när han ska känna på allt nytt, så då gick vi in och värmde oss..=)

Hector fick en flaska välling och somnade för andra gången denna dag i min famn strax efter 13 tiden, och sov i hela 1 timme till... Helt otroligt! Men det blev också sista sovstunden för denna dag, så han fick hålla sig vaken till läggdags.

Vid halv 3 ungefär så gick Eric ut med hunden och tog med sig Hector så att jag kunde plugga, men det blev inte så mycket av med det...
Fick reda på en sak idag som gjorde mig så jäkla ARG! Jag är så trött på alla idioter som finns och som verkligen inte bryr sig om människor i sin omgivning.. Åhh vad less jag blir...!!!
Ja så det gjorde mig ännu mer deprimerad än vad jag redan är vid det här laget, herre gud... ge mig kraft och ork så jag kan vara glad o pigg någon gång! Nu är jag så trött på att vara trött!!

Men men, så det blev inte så mycket gjort och jag spenderade en timme sovandes i sängen och sen var det dags att gå upp och göra i ordning Hector för natten.. Jag bäddade ner mig i soffan och satte Hector hos mig och vi satt och myste.. åh så härligt!
Satt och killade honom medanst Eric gjorde i ordning en flaska välling men Hector hann somna innan vällingen kom så efter att vi hade ätit våran sena middag så fick Hector sin flaska i "sömnen" hehe

Hector börjar även att få sin fjärde tand, den andra framtanden upptill, men det har inte spruckit ännu men oj så spänt tandköttet ser ut och man ser kanten på tanden som lyser igenom tandköttet... så snart har han 4 tänder..min lilla pluttis!

I morgon blir det öppnis på förmiddagen, ska bli så skönt att göra något..Hector kommer att bli superglad över att få komma dit och leka..=) ja sen har jag inte så mycket mera planer för i morgon..Eric kommer ju hem till 14 så då ska vi väll se till att vara hemma tills dess också kanske..

Hua, hua..jag är så less på allt... Det är tur att man har en underbar son som lyser upp tillvaron..=)

Nu ska jag surfa runt lite och sen ska jag SOOOVA!

Älskar min underbara Hector

1 kommentar:

EmiliasMamma sa...

Vem är du arg på?
Vi kan inte gå till öppnis idag, är inte 100 på att Emilia inte smittar. Så vi får ses en annan dag.

Lilypie 1st Birthday Ticker