27 mars, 2009

Fredag....

Sitter här och gosar med en lite trött Hector, jag vet inte om han kommer att somna men han vilar ju lite iaf..

Idag vaknade Hector kvart i 7..=) helt otroligt med tanke på att han somnade 18.00 igår kväll. Men ingen är lyckligare än jag, hehe.
Jag gick och la mig vid 22 igår för att jag anade att han skulle vakna jättetidigt, men istället fick jag lite sovmorgon och en god natts sömn..=)

Nu på morgonen har det duschats och fixats lite, ska snart göra mig i ordning men hoppas på att lillplutten ska somna först för det är skönare att göra sig klar i lugn o ro och utan att ha en Hector som hänger i benen på mig..=)
Vi ska iaf ta och åka hem till Veronica och Liam och leka lite och troligtvis blir det en promenix, sen måste jag hämta tapeterna till Hectors rum och tillbehör till det.

Hmm igår efter att Eric hade vaknat så skjutsade jag ner honom, Hector och hunden ner till larslunda för dom skulle spela fotboll med hunden och jag tog och åkte ut till Willys för att storhandla. Det blev inte så mycket denna månad då vi måste tömma frysen på allt vi redan har, jag måste nämligen frosta av den..
När jag var klar så mötte min lilla familj upp mig vid rondellen vid öb och så åkte vi hem...

Jag lastade bara av alla påsarna och packade en väska till Hector och sen for vi vidare medanst ERic fick ta hand om maten. Vi åkte till öppnis på träff emd föräldrargruppen, men det kändes så onödigt med tanke på att vi inte gjorde någonting.. vi satt bara där och tittade på när barnen lekte och pratade med varandra. Det var bara Hector, Nova och Tilly (vet ej om det stavas så) där, men Hector och Tilly hade jätteroligt..=) Dom kramades och pussades och myste och busade. Tyvär så fick vi inget kort på när Tilly hängde över Hector och kramade honom medanst han kämpade för sitt liv..hehe Dom var så söta tillsammans.. Dom betedde sig precis som om dom vore nykära..=)

Efter öppnis åkte vi hem i hopp om att Eric hade slipat klart väggarna i Hectors rum, men icke då.. Han hade inte ens börjat, istället hade han passat på att träna. Vilket gjorde mig lite irriterad med tanke på att träningen kunde han ha gjort när Hector somnat för kvällen, och slipningen blir ju så dammig så det går ju inte att vara i rummet när han gör det, så då hade det vartit smart om han hade fixat allt medanst vi ändå var iväg i 2 timmar..
SÅ det blev inget slipande gjort igår...=(

Men idag har han lovat att han ska slipa rummet samt måla den vägg som den ljusa tapeten ska vara på, den måste målas annars kommer den lila tapeten att lysa igenom den nya vita..
Åh vad fint det kommer att bli när allt är klart...=)

Att hålla Hector vaken igår var en utmaning..hehe. Han hade nämligen endast sovit på förmiddagen och vaknade då vid kvart över 11 och sen hade han inte sovit något alls på eftermiddagen så han var hur trött som hellst, inget var bra och allt var jobbigt, stackarn! Men jag ville ju inte att han skulle somna för tidigt för kvällen heller för då hade han vaknat en stund senare och suttit uppe med mig hela långa kvällen. Men klockan 18 fick han slå igen sina stora blå och sova...

Hectors fjärde tand, den framtanden som tittade ut och försvann förra veckan, kom iaf fram helt igår..=)SÅ nu har han 4 tänder..

Hector har ju sagt tandborste, "ta baba", förut. Men idag sa han det ännu bättre, nämligen "ta borsch"...hehe han är ju så du duktig min lilla plutt..=)
Och igår sa han vatten för första gången.. "attä" lät det, åh så stolt man blir..!!

Nu ska jag försöka få min pluttis att sova lite...

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker