28 februari, 2009

Godmorgon Lördag!

Nu sitter jag här med mina tre små grisar i köket, dom äter frukost. Om ni undrar vem den tredje grisen är så är Michelle här, hehe

dagen sattes igång direkt här när vi klev upp i morse, det plockas och badas och fixas och görs i ordning.. När vi alla är klara ska vi ge oss ut i det fina vädret.

Vi funderade på att åka ner och se om isen är tillräckligt tjock för att gå på, i så fall så ska Michelle få åka lite skridskor. Sen funderar vi även på att gå och bowla... men vi får se. En sak som jag måste göra idag är att hitta en present till Emilia, vi ska ju till henne på 1 års kalas i morgon.

Igår så efter det senaste inlägget så blev det full rulle och ingen vila, jag åkte ner på stan och handlade lite mat och sånt, sen var jag förbi macken och hämtade ut paketet ifrån blåelefant...Hector älskade bjällran som vi beställde och mätstickan + krokarna var jättefina..=)

När jag kom hem så stod Eric och lagade mat, det blev en röra av fullkornsris, kyckling och ärtor,majs och paprika... gotti gott! Efter maten så satte jag mig och plugga, ville bli klar med alla måsten innan Michelle kom.

Michelle kom vid 18.30 och när hon kom in och skulle hälsa på Hector så lyfte hon up honom lite halft bökigt och Hector dinglade i hennes famn som en liten trasdocka helt chockad över vad som hände, han kände igen Michelle men var ändå lite blyg...Eric ropar iallafall att Michelle skulle sätta ner honom igen så att hon inte tappar honom, och hon böjer sig ytterst lite och bara släpper.. det resulterade i att Hector ramlade bakåt och slog i sitt lilla huvud..men allt gick bra, fast händelsen gjorde att Hector blev lite mer reserverad mot Michelle, eftersom att hon helt plötsligt blev läskig.. men det släppte efter någon timme.

Kvällen blev det myspys framför teven och Hector somnade vid 20 tiden men vaknade strax efter 21 och ville absolut inte somna om när han hörde Michelle utifrån v-rummet. Så han fick komma upp och busa lite med henne och sen fick båda barnen hoppa ner i säng strax innan 22 då vi skulle kolla på film och ville ha lite lugn och ro...

Nä nu måste jag fortsätta här hemma och fixa i ordning oss...

Älskar min underbara Hector

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker