31 januari, 2009

Då var det lördag

Då var det lördag och i morse vaknade vi allihopa strax efter 7... men vi låg kvar i sängen och myste och busade med Hector så vi klev inte upp förrens vid 8..=) Då satte vi igång och plocka lite, jag hängde tvätt och Eric vattnade blommorna och efter det hoppade jag in i en dusch och Eric dammsög hela lägenheten, han är ju så snäll...! Alldeles strax så ska vi röra på oss, eller ja det blir väll om en timme ca... vi ska ner till thomashallen och titta på st:cupen. Hmm ja inte fullt så roligt för min del, men vi hänger väll snällt på och förhoppningsvis så är Madde där så man har någon rolig att tjattra med. Eric lär ju springa omkring och hällsa på gamla kompisar och vara inne i matcherna så han honom lär jag inte se så mycket ut av.. men sen kanske det blir en god lunch på stan eller nått, vi får se.

Hector sitter här brevid mig i köket och filurar med en bok, han har blivit så hima busig efter hans sjukdagar i vattkoppor, han röjer och busar med allt.. =) Det är så kul för han skrattar så han kiknar ibland för att det är så kul..

Igår kväll så lekte vi i soffan allihopa och han tyckte det var såååå roligt, han kunde inte sluta skratta och han blev helt crazy, hoppade och sprattlade hela tiden, hehe... han klättrade upp på ryggstödet av soffan (mot väggen) med våran hjälp och la sig däruppe och sen slängde han sig ut eller rulla ner och det var sååå otroligt kul, tyckte han...hehe
Väldens underbaraste!!

Nu satte jag på lite musik till honom, det tycker han är så roligt att lyssna på...det blev "en kulen natt" och Hector känner ju igen den ifrån öppnis så han tycker det är roligt att lyssna på just den...=) Och så sitter han och dansar, hehe han är ju sååå sööööööööt!!!!

Igår åkte jag iväg till komux vid 8 på morgonen, jag skulle skriva prov klockan 10 så jag tänkte att jag skulle sätta mig där nere och plugga lite inför det..
Provet gick bättre än vad jag hade räknat med, med tanke på att jag inte hade pluggat så mycket så var jag ganska nöjd.... men det blir npg ändå inte mer än ett G.. men det får duga för den här gången.
Sen fick jag uppgifterna för nästa kapitel och sen även uppgifter inom geografin, tänkte börja med den lite smått nu också när det finns luckor...

Efter provet åkte jag hem och hämtade Hector för att åka en stund till öppnis och leka, mötte Cecilia, Ebba och lilla Isak ute på gården och dom skulle också dit och leka så vi packade in dom också i bilen och åkte, hehe
Det var rätt så mycket folk på öppnis igår, ovanligt för att vara fredag.
Jag gick även till Birgitta på BVC för att boka en tid till Hectors nästa vägning och sen även för BOEL-testet..då fick jag en tid direkt.. vi kunde komma in vid 13.00, så vi behövde endast vänta i ca 40 minuter....=)

Hector hade inte gått upp så mycket, men det beror nog på att han har varit sjuk och endast ätit välling...Och Boel-testet blev inte godkänt..=( Så vi ska tillbaka dit nästa vecka och göra om testet, blir det inte godkänt då så skulle vi få en läkartid...
Skriver mer om Bvc besöket i ett annat inlägg senare...

Efter BVC så lekte vi en stund till på öppnis och vid 14 tiden åkte vi hem och hämtade pappa för att sen åka till Eskilstuna. Vi åkte först förbi sjukhuset för att jag skulle springa in på ortopeden och hämta en journalkopia från min knäskada som jag hade för 2 år sedan, CSN måste ha det för att kunna ge mig studielån...dom är så jäkla krångliga..sen måste jag även skriva varför jag avbröt studierna HT-2006....och hur fan ska jag komma ihåg det? Jag med minne som en guldfisk, kommer ju inte ens ihåg vad jag gjorde två dagar tillbaka, helt galet...hmm hur ska jag ta reda på det då? Jag får fråga alla jag känner och se om det är någon som vet! hehe
Men det gick inte så bra, ortopeden hade nämligen stängt...åhh jäkla skit också..men jag får hämta dom nästa vecka.

Sen far vi ut mot tuna park för att gå in på colorama och köpa färg o tapeter..=) svindyrt är det också... så efter några timamrs letande så hittade vi en fondtapet som vi ska ha i vardagsrummet och nu hoppas jag att den kommer att blir bra.. Dom fanns inte hemma, så jag ska hämta dom i veckan också. Sen ska vi måla resterande väggar i vardagsrummet men det får vi köpa färg till nästa månad eller nått för det går på över 1000 lappen och dom pengarna har vi inte nu tyvär..Sen tittade vi på färg till badrummet också, men tar även och köper det nästa månad troligtvis, om jag inte bestämmer mig för att köpa det när jag kommer upp i veckan , hehe!

Efter det åkte vi till babyproffsen för att spana lite på sittvagnar till Hector, det är så jäkla svårt att välja, jag kommer nog aldrig att klara det, att välja alltså..hehe
Sen blev det middag från Mc donalds och så for vi hemmåt...

Kvällen blev lugn och jag satt och pluggade lite och så tittade vi på lets dance och lite filmer...=) Mysfredag blev det...!
Nu ska jag göra mig i ordning, Hector somnade precis så att det är ju lika bra att passa på...

Älsakr mina underbara killar!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker