17 januari, 2009

Man ska sova om nätterna!

jaha då har man varit uppe i ca 30 minuter nu men Hector vaknade vid halv 7 då Eric var snäll och tog honom. fast han gick och la sig igen när jag gick upp hehe!
Helt galet vilken jävla morgon det har varit, jag måste bara säga att jag är så stolt och glad över att jag har en snäll "man" som har tagit Hector hela morgonen...=) Hector vaknade vid 4 inatt, och hade bestämt sig för att INTE sova...han har vaknat 3-4 gånger mellan 4 och halv 7 så jag antar att han inte var trött.
Det är iför sig inte så konstigt med tanke på att han har somnat strax efter 18 i flera kvällar i rad nu och anledningen till det är att han vägrar att sova middag. Han har bara sovit lite efter lunch men sen är det vägran! Men idag måste han sova 2 gånger annars kommer vi att bli tokiga, han kan ju inte hålla på att vända på dygnet så här. hehe...

Hector ligger här i mitt knä och håller på att somna, ögonlocken set väldigt tunga ut, =) han har precis fått i sig en flaska välling också.

Jag förstår inte vad det är för utslag Hector har, han har haft dom på flera olika ställen på kroppen i en hel veckan nu, och nu sitter om över hela kinderna! Jag tänker om det kan vara sånna förkylningsprickar, men han är ju inte sjuk nu...? Jag hoppas att det inte har med någon allergi att göra. Vi får vänta och se några dagar till och titta hur dom beter sig. Konstigt är det iallafall.....

Ohh det är kallt ute, 9 minus tror jag at et stog.. inte fullt så farligt men jag vill ha vår nu, vill ha soljus och värme...! När Hector har somnat så ska jag först gå och hänga tvätt, sen ska jag göra mig iordning innan det blir dags för en promenad, det var sååå länge sen så det ska bli skönt! Vi ska möta upp Veronica o Liam och gå ner på stan för att handla lördagsgodis till Liam...=) Det blir väll antagligen något till mig också..haha. Ja så det är bara att klä på sig varmt så att man inte fryser...och jag som har tappat bort min mössa. Det är något som jag ska köpa när jag får pengar, en ny mössa och varm ska den vara!

Älskar mina pluttisar

1 kommentar:

BabyOnBoard sa...

Om de är sdom torrfläckar då kan de vara de att de är kallt ute och att de blir varmt när han kommer in..typ lite svårt att förklara med så sa BVC coh då är de bara att smörja med mjukgörande! Eller så kan de vara en reaktion på tvätt/sköljmedel. Eller utsla för ett förkylningsvirus och de gör man inget åt!

Lilypie 1st Birthday Ticker