08 januari, 2009

Titta han snackar...=)

åhh vad jag är trött, hungrig och åter trött..! Hector ligger och sover sen strax efter 19, han var supertrött och sover så bra trots hans hosta. Han vakande upp för ca 30 minuter sen av en hostattack men fick lite vatten och sen somnade han om.

Dagen har varit slapp, vi har bara varit hemma och inte gjort någonting, eller jo jag har suttit vid böckerna så fort jag har fått tid..resten av tiden har jag lekt med Hector och han har varit så duktig idag..=)

Först så har han lärt sig att sätta sig upp själv, han är såå duktig min lilla älskling...=) Men det som inte är lika kul är att han har kommit på hur man drar ut böckerna ur bokhyllan, hmm...
Men det allra roligaste som jag hoppade högt av glädje av och häll nästan på att ramla av stolen var när han sa "Tack Tack" vid matbordet....hehe
"Tat tat" typ låter det och han är sjukt söt när han säger det, för han förstår att jag blir glad och att han gör något duktigt så han verkligen lyser upp....!
Jag gav honom nappflaskan säkert 5-6 gånger och alla gångerna kom det ett "Tat tat"..jag blir så stolt över min guldklimp!
Han säger ju Mamamama och Ppapapapa sen innan och nu kom även ta ta...=)

Jag kan säga att det märkas att man är ovan att sitta med huvudet i böckerna, jag har sån huvudvärk av allt tänkande, det blev ingen matteräkning utan jag har suttit o pluggat Nk B hela dagen, så nu kommer jag säkert att drömma am atomer, protoner, neutroner och elektroner..hehe! Men jag är nästan klar med första kapitlet i denna boken i alla fall så det känns skönt... ska väll se till så at tjag är helt klar innan kvällen är slut om jag orkar...annars tar jag resten i morgon för nästa sak jag ska ge mig på är samhällen...

Eric ringde för ca 10 minuter sen för att tala om att an var på väg hem.. och jag berättade att han hade missat massor av nya grejer som Hector har gjort idag, thihi...så han hoppades på att Hector skulle vakna när han kom hem så han får se själv...=) Men jag själv hoppas på att han sover tills i morgon.

Jaha i morgon ska vi upp till Heby, vi ska gå på min morfars begravning. Jag hade ingen bra kontakt med min morfar men jag känner att jag ändå måste gå.. jag var mycket hos honom när jag var mindre och så men har inte träffat honom någon gång under min vuxentid... han var sjuk och så innan han gick bort, hade glömt allt och alla så han visste inte ens om att han hade barn och barnbarn, ja han visste ingenting, så det kändes ju inte så spännande att träffa någon som man vet är ens morfar men som inte vet vem jag är....
Det är faktiskt rätt så trist, nu när jag tänker efter så har jag faktiskt inte så bra kontakt med någon i min släkt, inte ens dom närmaste, alltså familjen.
Men det gör inget, jag har mina underbara killar här hemma och man kan inte vara lyckligare över sin familj än vad jag är! VI är en egen FAMILJ nu!

Nu ska jag lägga mig i soffan och slappa och vänta på att Eric kommer hem. Hoppas att han vill göra något gott att äta till oss..=)

Älskar mina killar, ni är dom underbaraste i hela världen, ni är mitt allt!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker