13 januari, 2009

jag är tröööött

Nuu äntligen sover Hector och jag själv skulle behäva sova i 100 år för att piggna till känns det som! Tänkte skriva av mig lite här innan jag hoppar in i en dusch, man kanske vaknar till lite då..=)

Igår så slocknade Hector ca 18.30..han var såå trött då han inte hade sovit sen lunch. Men sen vaknade han 2 timmar senare och vägrade att sova, jag var själv jättetrött och ville sova men jag var ju tvungen att natta honom först. Han somnade sen vid 23 tiden och jag somnade ganska snart där efter i soffan, hehe. Vid 01 vaknar jag och går och lägger mig i sängen och sen 02.30 vaknar Hector och är hungrig, han åt upp flaskan och sen ville han vara vaken igen. =( Så det var bara att gå upp, vi satte oss i soffan och jag satt där med honom tills strax innan halv 5 då han somnade och jag somnade dirket därefter, men sen sov jag jättedåligt, vaknade var 10 minut och kunde inte slappna av, så någon vidare skönhetsömn fick jag inte! Hector vaknade vid halv 9 och då med jäkligt tunga ögonlock och en sovande kropp var det bara att kliva upp och se glad ut...

Och nu äntligen som sagt så sover han, och jag kan slappa lite för mig själv...

ja det blev ingen uppdatering igårkväll eftersom att Hector var vaken och bökade. Men jag drar en liten sammanfattning av gårdagen nu istället:
Ja morgonen var lugn, jag städade lite och satt och pluggade dom stunderna Hector låg och sov. Vid 13 tiden så dök Marita upp, Hectors farmor, hon skulle ju passa Hector en liten stund...Hon hade med sig lite frallor så vi satte oss och fikade lite innan jag skulle åka iväg. Hector sov när hon kom men jag gick in och väckte honom för att han hade typ sovit till o från i ca 2 timmar och då fick han ju sitta med oss o fika, med lite rån o majskrokar...=) Och jag tyckte det var bäst att väcka honom en stund innan jag åkte också så att han inte skulle vara så nyvaken o känslig när jag gick...det hade nog inte varit så populärt..
Ja sen var det dags för mig att ge mig av...åhh vad jobbigt det var, men det var bara att bita sig i läppen och le och gå..efter en stor myskram och puss så gick jag...Jag visste ju att Eric skulle ändå vara hemma inom ca 20 minuter så då kändes det inte lika jobbigt. Men ändå, han är ju min lilla bebis och han har alltid varit med mig...!

Mötet på komvus gick bra och vi kom fram till att jag skulle läsa Histora A och Geografi A samt dom ämnena som jag redan har börjat med. Det känns bra, så nu först ska jag snabbt läsa av Nk B, Ma B och Sh A så jag kan börja på dom andra två sen i mitten av mars.
Efter mötet så giock jag på Nk lektion, det kändes skitsurt för att allt dom pratade om kunde jag redan och eftersom jag ska läsa på distans så ska jag ju inte ens vara där....men eftersom att vi skulle labba och experimentera lite så var jag tvungen att vara där...jag satt där i 1 ½ timme och vi gjorde ett experiment dom sista 5 minuterna typ...hmm så jäkla dåligt! Men men, tills nästa gång så skulle han tänka på det.. Han är väldigt förvirrad denna läraren, hehe! Det känns lite smått jobbigt eftersom att man läser på distans så behöverman ju ett färdigt upplägg om vad jag ska göra för att jag ska kunna göra en bra planering, men det fick jag inte så jaja jag gör som jag tror och känner så får vi se vart det slutar..hehe

På vägen hem sen så åkte jag förbi affären och handlade lite, och sen bar det hemmåt.. När jag kom hem så började jag med maten, och Eric tog över efter en stund så jag kunde fixa med annat... klockan var ca 17 och Hector var super duper trött...och vid 17 är nog den dummaste tiden att somna för honom, så jag gjorde allt för att hålla honom vaken. Han ville inte ha sin kvällsgröt heller för det var han för trött för så efter att vi hade ätit så la jag honom i ett bad och det tyckte han var jätteroligt så där i låg han en stund och lekte... sen fick han välling och somnade på 2 sekunder, hehe
Just ja, vi åt stuvade makaroner med bacon till, mmm vad gott det var! =) Det blir inte så ofta man äter stuvade mackisar då jag hatar att mjölken alltid ska bränna fast i botten på kastrullen!!!

Igårkväll när Hector höll på och bökade så sov han nästan och jag la ner honom i sin säng och efter en liten stund så gick jag in för att titta till honom och då hade han ställt sig upp, hehe första gången som han har ställt sig upp för att skaka galler..=) min lilla pluttis, han har nog inte förstått att man kan stå där tidigare, med tanke på att han reser sig mot allt annat..

Jaha nu vaknade Hector....=( jag han inte med att duscha själv..! HAn får ligga på golvet i badrummet och filura medanst jag tar en snabb dusch då...hmm och nu fick jag huvudverk igen!

Faaan nu ska hunden spy också, att edt aldrig tar sluuut!!

1 kommentar:

EmiliasMamma sa...

Säg inte att du har Axel Ström???? You got big problems girl..hehe..jag hade honom..Ingen rolig människa..Kan berätta på msn sen=p

Lilypie 1st Birthday Ticker