03 januari, 2009

jag vill ha mycket snö!

Nu har Hector äntligen somnat, han ville vara vaken med mamma o pappa idag, hihi...tokbebis! Eric sitter och tittar på hockey och jag är inte så intresserad av det så jag satte mig här istället....

Idag besökte vi pulkabacken för lite pulkaåkning med barnen, hehe...Hector fick åka pulka för första gången men han gav inte ifrån sig några större jihuuu rop, hmm konstigt! vi åkte iallafall ner för backen några gånger...jag längtar så tills nästa vinter då vi kan åa och han tycker det är kul, hehe nu förstog han inte varför alla i backen gjorde som dom gjorde...vuxna och barn som far omkring som idioter, hehe!
Michelle tyckte iallafall att det ar kul..=)

Det gick inte så fort som ni ser, Michelle kunde nästan springa ikapp oss, heheOch så var vi nere igen..thihi..mamma hade nog roligare än Hector..=)

Efter pulkaåkningen så åkte vi ner till konsum för att handla lite. Det kändes lite roligt att gå omkring fullt påpackade med kläder allihopa, men vadå, vi har ju åkt pulka, haha!Sen åkte vi hem...

När vi kom hem så släppte vi ut hunden och lekte lite på gården, sparkade boll och hade snöbollskrig och slängde oss i snön m.m, tråkigt bara att det inte var så mycket snö...hade säkert inte gjort lika ont att slänga sig på backen om det hade varit någon decimeter snö till. Jag vill ha mycket snö så vi kan leka...hehe
Se upp för snömonstret!!!Sen var jag ju bara tvungen att mula Michelle lite också, hehe
Jaha sen var det bara att gå in, ta av sig alla blöta ytterkläder, och sen satte vi oss och åt lite mellis för alla var hungirga men det var för tidigt för middag och för sent för lunch...men mellis är gott det med! hehe
Sen blev det lek med klossar och bus med barnen, Hector han har ju blivit så stor..man märker nya färdigheter för varje dag som går...idag så reste han sig mot pappa Eric för första gången ... eller ja han har rest sig och ställt sig på knäna, men har inte riktigt vågat ställa sig upp på fötterna förr, men idag gjorde han det..=) Och när han kom på att det var lätt så ville han göra det hela tiden på allt o alla..hehe min underbara lilla skrutt!
Denna min gör han heeela tiden!
Eric plockade även ner den förjäkliga granen, åh jag var sååå trött på den och den ska aldrig mer upp! Nu står den här utanför för den ska kastas, lååååångt bort, hehe...jag lovar det blev så luftigt och fint här hemma nu! Jag ska aldrig mer ha plastgran i vardagsrummet, inte i denna lägenhet iallafall....det finns ingen bra plats att ställa den på och det är fuuuult! Nästa år blir det riktig gran eller en fiiin plastis om, men bara om vi bor någon annanstans, vilket inte är så troligt...för vi har sagt att vi ska bo här tills vi ska köpa lägenhet eller hus.. eller självklart om vi skulle få flera barn, för då klarar jag inte av att bo i en fjuttig liten 3:a. Jag vill ha STORT... hehe

Till middag blev det benfri fläskkotlett, fullkornsris och gräddsås + beasås! hehe vi kunde inte bestämma oss för vilken sås vi skulle ha så det blev två sorter...Mmm o gott blev det också!
Efter middagen så bunkrade vi oss i soffan med lördagsgodis, hmm ja jag vet jag ska inte äta så mycket socker, men det var ju lördag, då måste man ju få gotta till sig lite..(bortförklaring, jag vet...)...hehe!
Nu iallafall så hamnade Hector brevid mig här i soffan, han sover lite bökigt men jag hoppas att han sover bra i natt...! Eric gick precis ut med hunden så när han kommer in så ska vi antagligen gå och lägga oss, det börjar bli lite sent nu!

Älskar mina killar mest i hela världen!

1 kommentar:

Anonym sa...

härliga kort=)

Lilypie 1st Birthday Ticker