29 januari, 2009

Jag är tillbaka

Sådär nu kanske man ska sätta sig och skriva lite, har ju inte bloggat på flera dagar, jag har varken haft ork eller lust till det. Varje gång jag har satt mig ner så har det tagit emot... sen får jag lite ångest över att jag inte uppdaterar om våra dagar här också, det är ju så att man vill ju läsa om det i framtiden, det är ju av den anledningen som jag började blogga, som en liten dagbok...

Nu har det varit fruktansvärt mycket i mina tankar, skolan går mig lite upp över öronen just nu eftersom att jag har kommit efter en hel del när Hector var sjuk, så det är en anledning till att jag inte har orkat suttit här också, i morgon ska jag ha prov i naturkunskap, jag har inte hunnit plugga så mycket som jag hade velat, jag är en sån person som vill få topp resultat, annars får det lika gärna va... och det är väll av den anledningen som jag får ångest inför proven också, jag vet att jag klarar ett G men jag vill han mer! Men nu är det bara att bita i det sura äpplet och skriva provet i vilket fall som hellst, för jag har redan flyttat fram den en gång och så får jag sikta in på bättre resultat på nästa prov. Svårare än så är det inte (försöker jag intala mig själv iallafall)...

Hector är frisk nu och mår mycket bättre, han sover bra om nätterna och om dagarna och allt är som vanligt igen, det är sååå skönt kan jag tala om. Han har lite skorpor kvar fortfarande men det smittar inte längre, så nu kan man börja leva som vanligt. Det är skönt att det är över och det bästa med allt är att det aldrig kommer igen, hehe. Eller jo på nästa barn, men inga mer på Hector! Nu är han glad o sprallig igen....

-------------------------------
Jag ska väll uppdatera lite nu om dagarana som jag inte har skirvit något om tänkte jag, får se hur mycket jag kommer ihåg, jag har sånt jäkla kasst minne...

söndag:
glömt bort vad jag gjorde, hehe

måndag:
jag var nere på komvux vid 9 på morgonen för att träffa sh läraren och diskutera inför provet som jag skulle ha gjort på torsdag (alltså idag), men jag flyttade fram det till nästa vecka istället för att jag inte hade haft så mycket tid över till pluggandet när Hector var sjuk. Efter det så ställde jag även in nk provet som jag skulle ha gjort kl 10 och flyttade fram det till i morgon. Sen var det bara att åka hem och äta lunch och sen vid 14 tiden så åkte Eric iväg till tandläkaren för en vanlig rutinkontroll.. och när han kom hem så blev det en tripp till Ikea.

Det blev inte så mycket saker, några ramar och en tavellist samt några lådor till bokhyllan i v-rummet och ja en halkmatta till badkaret och sen fick Hector lite leksaker, bla en boll som Mowgli tyckte mera om än honom, hehe Mowgli bär runt på bollen nästan hela tiden nu. Väl hemma så slappade vi framför tv:en och gjorde ingenting.

Jag hade tänkt att träna efter att jag hade varit på komvux, men så blev det inte...=(

tisdag:
Minnet var nog inte med denna dag heller...

Onsdag:
Jag o Hector var bara hemma och myste heela dagen, vi tog en promenad till affären på eftermiddagen, och det var svinhalt ute så det var jätte jobbigt att gå. Sen pluggade jag som bara den heela kvällen, hehe... det blev väll en 6 timmar totalt framför böckerna.
--------------------------------

Idag så fick jag sovmorgon, en lång sådan, gick upp vid 11 tiden, hehe...skönt var det kan jag tala om. När jag klev upp så satte jag igång och plocka lite här hemma och sen lagade jag mat eftersom att Eric skulle till jobbet vid halv 1. Efter att han hade åkt så lekte jag med Hector och städade här hemma. Sen somande Hector vid 1 så då hoppade jag in i en dusch och gjorde mig i ordning och sätade lite till. När Hector vakande klädde jag på honom och så gick vi upp och mötte Anneli&Fredrik o Oliver för vi skulle promenixa till familjecentrum. det var nämligen föräldraträff idag vid kvart över 3...

Vi pratade om säkerhet och lite sånt och alla barnen var något vildare än sist innan jul, hehe... ingen satt still eller var där man ville ha dom.. förutom lilla Oliver som var så snäll och sov igenom allting, hehe

Sen promenixade vi hemmåt och Hector somnade som en stock i vagnen och sover ännu, så nu ska jag passa på att laga lite mat för jag är hungirg, hmm korv m bröd skulle vara gott, men vafan vi har ingen mjölk....och hur gott är det är äta det utan mjölk?!?! Inte alls gott!
Jaja, jag får komma på något annat gott att äta...

nu har jag iallfall uppdaterat lite om dagarna och om jag får ork lite senare så kanske det kommer in lite bilder också, för det var ju ett bra tag sen... Men som sagt alla som läser min blogg och tycker att jag har varit jättetråkig för att jag inte har skrivit, så hoppas jag att ni förstår att jag inte har mått så bra den sista veckan, utan sömn och mycket stress då blir det lätt såhär...och Hector går ju faktiskt före ALLT! Och sen vill jag påpeka att jag bloggar ju för min egen del och sen ni som vill läsa...varsågod..=)

Älsakr min underbara familj..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har faktiskt saknat att det inte har funnits något att läsa. Och inte heller några fina kort på Hector.
Men det är ju så, barnen går före allt. Kul att höra att han är piggare. Kram Mia (faster)

Lilypie 1st Birthday Ticker