05 januari, 2009

dålig i maten!

Nu har vi typ precis kommit hem....vi åkte till Madde efter middagen för att hämta pengarna för leksaken som hon var så snäll och lämnade tillbaka åt oss..=), då blev vi kvar en stund också så barnen fick leka lite..! På vägen hem sen så stannade vi tillpå konsum för att handla hem lite mjölk...vi dricker så himla mycket mjölk här hemma, det är helt otroligt! det går åt ca 2 liter om dagen, hehe...

Just nu sitter vi och äter lite baguetter det är så gott... Hector ligger på golvet och leker. Han somnade i bilen på väg hem så jag försökte att lägga över honom i sängen när vi kom in, men det gick inte, det slutade med att han ville vara uppe och leka..

Nu måste man verkligen hålla stenkoll här hemma, han försöker att ställa sig mot allt! Han försökte att ställa sig mot gåstolen idag, vilket inte var en sån bra idé med tanke på att den har hjul, så den rullade iväg men Hector höll sig kvar, hehe, han hängde vekligen i stolen och vägrade släppa taget, och så började han att asgarva...helt galen! Haha där hängde han och skrattade när han igentligen borde ha blivit rädd och gråtit, men icke då...=)

Matintaget har inte varit på topp för Hector idag, han har ätit totalt 2 flaskor välling och 1 portion gröt sen i morse...lunchen och kvällsgröten åt han upp men han spydde upp ALLT direkt efteråt... som en fontän, han har aldrig gjort såhär förut...=( Min första tanke var magsjuka men det kan det ju inte vara eftersom att han behåller vällingen och vätskan så jag hoppas att det inte har något samband med febern... på tal om febern så har den varit väldigt bra idag, han har varit feberfri så gott som hela dagen, han hade lite feber innan vi åkte till mariefred men nu när vi kom hem så var den nere på 37.0 igen så det känns så otroligt bra...=)

Eric sitter och tittar på en film som han vill att jag ska titta på, så jag får väll göra det då, hehe!

älskar min snuttis!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker